استانی 09:16 - 01 بهمن 1399
ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد از گذشت مبلغ ۴۱۰ میلیارد ریال توسط شکات پرونده‌های مددجویان جرائم غیرعمد در کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

گذشت ۴۱۰ میلیارد ریالی شکات یزدی از ابتدای سال جاری

«غلامعلی دهشیری» ضمن اعلام این خبر، افزود: به کوشش اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه، شورای حل اختلاف صلحی زندان، مددکاران زندان و قضات اجرای احکام استان یزد و طی برگزاری جلسات متعدد با شکات پرونده مبلغی بیش از ۴۱ میلیارد تومان از شکات پرونده ها در ابتدای سال جاری گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

این مسئول با اشاره به تلاش و کوشش اعضا کمیته صلح و سازش برای حل و فصل نمودن پرونده محکومین جرایم غیر عمد، گفت: اعضا این کمیته و مددکاران زندان در تلاش اند تا با رعایت شرایط انصاف در پرونده‌های قضایی و حقوقی طرفین و با اتکا به آموزه های دینی و اخلاقی با اولویت قرار دادن رضایت خداوند و بحث صلح و سازش، تا حد ممکن، بیشترین اخذ گذشت رضایتمندانه را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و نیکوکاران به دلیل مشارکت بسیار خوب با ستاد دیه استان، گفت: نیکوکاران و خیرین استان همواره یار و همراه این ستاد بوده و در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مشارکت می‌کنند به صورت ویژه در ایامی که کشور با بیماری منحوس کرونا دست و پنجه نرم می کند نیز شاهد حضور این نوع دوستان در ستاد و اهدای مبالغی جهت آزادی محکومین مالی هستیم.

دهشیری افزود: با کمک خیرین و نیکوکاران ار ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۸۵  مددجو محکوم مالی از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند که بدهی آنها مبلغ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال بود که مبلغ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال از این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۷۸ میلیارد ریال زمینه آزادی این  ۲۸۵ محکوم مالی از زندان فراهم شد.

وی بیان کرد: در دی ماه سال جاری ستاد دیه طی برگزاری دو آیین تعداد ۲۳ مددجو مالی را از زندان‌ها استان و به آغوش خانواده خود بازگشتند که تعداد ۱۳ مددجو در مرحله نخست همزمان با سالروز شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در تاریخ ۱۳ دی ماه  و تعداد ۱۰ مددجو در سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از زندانهای استان آزاد شدند .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد، این مقام قضایی در پایان گفت: هم‌اکنون تعداد ۲۰۹ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به  سر می برند که برای آزادی آنها مبلغی بیش از  ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است که چشم انتظار کمک مردم نوعدوست و نیکوکار استان یزد هستند.

انتهای پیام


10912016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است