استانی 20:37 - 25 مرداد 1399
ایسنا/مرکزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۱۹ تشکل استان در جریان بروز رسانی بانک اطلاعاتی سمن های استان منحل شدند.

انحلال ۱۹ تشکل استان مرکزی با بروزرسانی بانک اطلاعاتی سمن‌ها

احمد سجادی ۲۵ مردادماه در نشست استاندار مرکزی با سمن های استان با اشاره به بهبود وضعیت سمن ها و تشکل های استان به لحاظ همدلی طی یک سال اخیر اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲۶ تشکل در حوزه های مختلف در استان مرکزی ثبت شده است که البته سمن ها از طریق استانداری، فرمانداری، ورزش و جوانان، بهزیستی و ناجا می توانند ثبت شوند.



وی افزود: ۷۶ درصد سمن ها از طریق فرمانداری و استانداری، ۱۸ درصد از طریق ورزش و جوانان، ۱۱ درصد بهزیستی و چهار درصد از طریق ناجا ثبت شده اند.



سجادی با بیان اینکه ۷۳ درصد سمن های استان ثبت شده و باقی ثبت نشده اند، گفت: ۷۳ درصد سمن های استان فعال و ۲۷ درصد غیرفعال هستند، ۱۵ تشکل ملی در استان مرکزی دارای نمایندگی و هفت تشکل استانی هستند و طی یک سال اخیر نیز ۴۰ تشکل جدید مجوز فعالیت اخذ کرده اند.



وی ۱۸ درصد سمن های استان را خیریه، ۲۶ درصد را در حوزه اجتماعی و آسیب های اجتماعی، ۱۱ درصد فرهنگی، شش درصد محیط زیست، ۱۰ درصد معلولین، دو درصد گردشگری، یک درصد حقوق شهروندی و چهار درصد در حوزه امور زیربنایی فعالیت دارند.



مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به انجام دو اقدام مهم در این حوزه، اظهار کرد: بروزرسانی بانک اطلاعاتی سمن ها از سال گذشته آغاز شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا با تاخیر مواجه شده است و براساس اقدامات انجام شده است تاکنون ۱۹ تشکل منحل شده است، همچنین تهیه سامانه سحام نیز مدنظر است که تاکنون ۱۴ تشکل در سامانه ثبت شده است.



سجادی افزود: این سامانه کمک می کند که تمام مددجویان در این سامانه ثبت شوند، دریافت ها و پرداخت ها ضابطه مند می شود و مددجویان فقط از یک خیریه می توانند کمک دریافت کنند.



به گزارش ایسنا، نماینده سازمان های مردم نهاد استان مرکزی در شورای ملی توسعه تشکل ها در این جلسه بیان کرد: دستورالعمل های جدید کارگروه ها ابلاغ شده است و حضور سمن ها از این جلسات حذف شده است ولی امیدواریم که در استان مرکزی نماینده سمن ها بتوانند به مانند گذشته در جلسات و کارگروه های استانی حضور داشته باشند.



سیاوش آقاخانی نبود قانون در حوزه سازمان های مردم نهاد و تعدد قانون و آلودگی قانونی را از جمله چالش های کنونی سمن ها دانست و گفت: دولت در حال تهیه لایحه قانونی در این راستاست و سازمان های مردم نهاد نیز در حال تهیه پیش نویسی در کنار دولت هستند که می تواند کمک کننده باشد.



وی اضافه کرد: اخیرا دستورالعمل مشترکی با قوه قضاییه نگارش شده است که ظرفیت بالایی برای مطالبه گری از دستگاه های اجرایی و دولتی به همراه دارد که می توان این دستورالعمل را اجرایی کرد.



آقاخانی دستورالعمل شعب و نمایندگی تشکل های ملی برای سمن های استانی، ثبت سمن ها و طولانی بودن پروسه اداری را بخشی از چالش های سمن ها دانست و گفت: بحران کرونا علیرغم همه مشکلات و چالش هایی که ایجاد کرد، نشان داد که سمن ها می توانند بدون در نظر گرفتن اختلافات و تضارب آرا بحران را کنار بگذارند و همکاری مناسبی داشته باشند و دوباره به مانند گذشته تحت نظارت واحد فعالیت داشته باشند.



به گزارش ایسنا، در این جلسه تعدادی از فعالان اجتماعی و نماینده سمن ها نظرات و مشکلات خود را بیان کردند و از ۱۴ تشکل به نمایندگی سمن های استان مرکزی تجلیل شد.



انتهای پیام


10668593
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است