بین‌الملل 02:14 - 14 آذر 1395
گروههای مخالف بحرینی از مردم خواستند امروز (یکشنبه) به تظاهرات گسترده در حمایت از شیخ عیسی قاسم و شیخ علی سلمان دست بزنند.

دعوت به تظاهرات اعتراض آمیز در بحرین

به گزارش گروه بین الملل شبکه العالم، مردم بحرین دیروز( شنبه) هم علیه سیاست های طائفه گرایی رژیم آل خلیفه تظاهرات گسترده ای در منطقه الدراز درغرب پایتخت برگزار کردند.

تظاهرکنندگان ضمن سردادن شعارهایی علیه سیاست های طائفه گرایی حاکمان آل خلیفه ، خواستار توقف محاکمه شخصیت های برجسته بحرین شدند.

گروههای مخالف رژیم حاکم منامه از مردم خواستند روز یکشنبه قبل از آغاز جلسات محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان آن کشور و شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق، راهپیمایی اعتراض آمیز در مناطق ابوصیبع و کرزکان برگزار کنند.

درهمین حال اعتصاب و تجمع های مردمی در مقابل منزل شیخ قاسم در منطقه الدراز که از زمان اعلام لغو تابیعت این روحانی برجسته آغاز شده است، با وجود محاصره شدید نیروهای امنیتی و پلیس همچنان ادامه دارد.

دستگاه قضایی بحرین با وارد کردن اتهام هایی علیه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان آن کشور، سوم آذر ماه جلسه محاکمه بدون حضور متهم تشکیل داد که ادامه آن به امروز ( چهاردهم آذر) موکول شد.

مقام های بحرینی حدود چهار ماه پیش با صدور بیانیه ای از لغو تابعیت شیخ عیسی قاسم خبردادند که از آن زمان تاکنون تظاهرات و اعتراض های گسترده ای در آن کشور علیه این تصمیم برگزار شده است.

شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین شانزدهم آبان ماه امسال برای چندمین بار در جلسه دادگاه حاضر شد که رسیدگی به اتهامات او حدود 35 دقیقه به طول انجامید و دادگاه ادامه رسیدگی را به چهاردهم آذرماه ( امروز) موکول کرد.

سازمان عفو بین‌الملل پیشتر خواستارآزادی فوری شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق شده است.

شیخ علی سلمان دسامبر 2014 (دی ماه 1393) بعد از چند سخنرانی صلح‌آمیز که در آن اصلاحات سیاسی را خواستار بود، بازداشت شد.

رژیم  آل خلیفه اوایل تیرماه 1394 شیخ علی سلمان را به‌اتهام آنچه اهانت به وزارت کشور بحرین و تحریک مردم این کشور برای قانون‌شکنی و تغییر نظام حاکم عنوان شد، به چهار سال زندان محکوم کرد.


8442945
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است