استانی 20:41 - 21 تیر 1399
ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه ابتدای امسال ۲۹۹۷ تماس با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده است که اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری و همسرآزاری از مهم‌ترین علل تماس بوده است.

کدام آسیب‌ها زنگ‌های اورژانس اجتماعی را بیشتر به صدا درآوردند؟

شهرام شیخانی امروز شنبه ۲۱ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خدمات اجتماعی به ۱۰۰ هزار نفر در استان ارائه می‌شود.



به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۲ هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مند شدند که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر نیاز به خدمت در زمینه اجتماعی داشتند، افزود: ۵ هزار و ۸۴۰ نفر زنان سرپرست خانوار و ۱۲۱ خانوار دارای فرزند دو قلو و سه قلو به بالا نیز از خدمات بهزیستی بهره مند می‌شوند.



وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۳۶ فرزند بی سرپرست و بد سرپرست در ۲۴ مرکز نگهداری خدمات دریافت کردند، اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۷۰۰ کودک در ۲۶۲ مهد روستایی و شهری نیز خدمات دریافت کرده‌اند.



معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چهار هزار و ۱۰۲ نفر از برنامه های مداخلات تخصصی کاهش طلاق در سطح استان بهره مند شده‌اند، افزود: ۱۲۷۰ کودک نیازمند از پرداخت شهریه مهد کودک با مبلغ جمعاً ۴۲۸ میلیون تومان بهره مند شده‌اند.



جمیله رضازاده، معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ مرکز شبانه روزی در استان فعالیت و در آن‌ها به ۶۹۱ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات به صورت شبانه روزی ارائه می‌شود.



وی با اشاره به اختصاص ۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار برای کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی معلولان استان، تصریح کرد: ماهیانه بیش از پنج میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال به مراکز شبانه روزی یارانه پرداخت می‌شود.



وی افزود: دو مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان‌های بیرجند و قاین وجود دارند که به ۱۷۸ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبین آموزش دیده خدمات ارائه می‌کنند.



وی ادامه داد: از سال ۹۷ تا کنون مستمری، یارانه مراکز شبانه روزی، مراقبتی و ویزیت در منزل و پرستاری به صورت متمرکز کشوری پرداخت می‌شود.



معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ مرکز حرفه آموزی با ۲۹۸ نفر معلول در شهرستان‌های بیرجند، قاین، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان فعالیت دارند.



رضازاده ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۸۵۸ نفر از وسایل کمک توانبخشی شامل سمعک، باطری سمعک، ویلچر، تشک مواج، واکر خردسال و… بهره مند شده‌اند.



اعظم احمدی شادمهری، معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال گذشته ۴۸ هزار و ۸۴۰ کودک غربالگری بینایی شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۲۴۴ کودک تحت درمان قرار گرفته‌اند.



وی با اشاره به بهره مندی سه هزار و ۱۲۳ نفر از خدمات مراکز مشاوره ژنتیک در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: طی سال گذشته ۲۴ هزار و ۶۵۵ تماس موفق با سامانه ۱۴۸۰ انجام شده است.



وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۹۹ درصد کودکان تحت پوشش غربالگری شنوایی قرار گرفته، ۱۵ هزار و ۴۳۲ نوزاد در بدو تولد غربالگری شده و ۱۲۱ کودک کم شنوا خفیف تا عمیق شناسایی شدند.



معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۵ کودک نیازمند به سمعک و تحویل ۲۲ سمعک دولتی به کودکان نیازمند شناسایی شده و سه هزار و ۲۴۳ کودک تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی کودکان سه تا پنج سال قرار گرفتند.



معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: طی سال گذشته ۳۱۲۴ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک سطح استان مراجعه کرده‌اند که ۹ مورد مجوز سقط قانونی صادر شده است.



احمدی شادمهری خاطرنشان کرد: تا کنون دو هزار و ۱۲۳ نفر یارانه درمان اعتیاد و مشاوره ژنتیک دریافت کرده و ۴ هزار و ۹۹۵ نفر در مراکز بازتوانی از خدمات بهزبستی بهره‌مند شده‌اند.



انتهای پیام 


10613702
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است