علمی فناوری 12:21 - 25 فروردین 1400

پلتفرم شهر هوشمند طراحی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، محمد اکبرپور سکه، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان طراحی کننده پلتفرم شهر هوشمند گفت: سیستم نوآوری اجتماعی حرفه‌ای این پلتفرم در لایه چهارم از شهر هوشمند، زیرساخت پلتفرم شهر هوشمند را ایجاد کرده است که اپلیکیشن‌ها و زیر سیستم‌های دیگر می‌توانند در این لایه سوار شوند.

اکبرپور در مورد معماری لایه‌های شهر هوشمند گفت: شهر هوشمند از پنج لایه «سخت‌افزار»، «آنتن‌ها و اینترنت»، «سنسورها و IOT»، «لایه نرم‌افزاری» و در نهایت «لایه اپلیکیشن‌ها» تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پلتفرم در شهر بهشهر استان مازندران و شیروان و بجنورد از شهرهای خراسان شمالی راه‌اندازی شده است و به‌زودی در شهر بندرعباس نیز فعال خواهد شد.

اکبرپور بزرگترین حُسن این پلتفرم را فراهم کردن زیرساخت برای استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها می‌توانند ابزارهای خود را به راحتی و با اضافه کردن یک ماژول خدماتی به پلتفرم اضافه کرده و در بستر این پلتفرم خدمات ارائه دهند.

وی در ادامه در مورد مزیت این فروشگاه نیز افزود: محلی بودن فروشگاه‌ها بر اساس هر شهر، قابلیت ایجاد فروشگاه اینترنتی برای مشاغل خانگی، داشتن فرآیند خرید اینترنتی بسیار ساده از هر فروشگاه با کمترین مصرف اینترنت، تخصیص یک سایت و یک اپلیکیشن به فروشگاه‌های ثبت شده، امکان داشتن فروشگاه اینترنتی مشارکتی و غیر مشارکتی از مزایای این فروشگاه اینترنتی است.

مدیرعامل شرکت گفت: این سیستم یک زیرساخت قدرتمند است که به عنوان یک پلتفرم انعطاف‌پذیر با معماری چند لایه و مناسب برای شهر هوشمند، طراحی و پیاده‌سازی شده است. اپلیکیشن‌های مختلف کاربردی در حوزه‌های کسب و کارهای خدماتی و فروشگاهی، سازمان‌ها، ادارات، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس می‌توانند در این زیرساخت جامع به صورت یکپارچه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در حوزه آموزش مجازی تعدادی از دانشگاه‌ها و مدارس از این زیرساخت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گفت: در نظر داریم تا در تمامی شهرهای کشور این بستر را فراهم کرده و تمامی بازارهای محلی سطح کشور را به این پلتفرم متصل کنیم.


11025407
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است