سیاسی 06:35 - 13 آذر 1395
دهلی نو-ایرنا- 'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (شنبه ) برای شرکت در کنفرانس قلب آسیا ، گفت وگو با مقامات عالیرتبه و شرکت در نشست اقتصادی و سیاسی وارد دهلی نو پایتخت هند شد.

آغاز سفر وزیر امور خارجه به جنوب و شرق آسیا /ظریف وارد دهلی نوشد

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه را در این سفر روسای 38 شرکت عمده وابسته به اتاق بازرگانی ، 15 شرکت دانش بنیان وابسته به ستادهمکاری های علمی وفن آوری وهشت بانک تجاری به همراه دیگر مقامات صنعتی ، بازرگانی و علمی به منظور ملاقات های تجاری وشرکت در همایش های مشترک اقتصادی میان ایران ،هند ،چین و ژاپن همراهی می کنند.

شرکت در نشست تجاری مشترک کنفدراسیون صنایع هند ، سخنرانی در بنیاد مطالعاتی آبزرور ،دیدار با مقامات عالیرتبه هند و گفت وگو در خصوص مسائل دوجانبه و چند جانبه و سخنرانی درکنفرانس قلب آسیا از جمله برنامه های وزیر امور خارجه در سفر به هند عنوان شده است.

کنفرانس دو روزه قلب آسیا از روزشنبه با هدف گسترش همکاری ها برای کمک به حل مسائل وبهبود اوضاع امنیتی افغانستان با حضور نمایندگان بیش از 30 کشور عضو و حمایت کننده این کنفرانس و بیش از 10 نهاد بین المللی ومنطقه ای آغاز به کار می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان قرار است ضمن سخنرانی در این کنفرانس واعلام مواضع و راهکارهای جمهوری اسلامی ایران برای تقویت صلح وثبات در قلب آسیا و بویژه افغانستان در حاشیه این کنفرانس با تعدادی از مقامات عالیرتبه کشورها و همتایان خود دیدار کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور در ادامه به دعوت وزرای خارجه چین وژاپن عازم این کشورها می شود.

ملاقات با همتایان چینی وژاپنی وبرخی از مقامات بلند پایه این کشورها ونیزبرگزاری همایش تجاری مشترک از برنامه های وزیرخارجه در سفربه چین وژاپن است.

ظریف در ملاقات با مقامات مختلف سیاسی واقتصادی این کشورها ، همکاری های دوجانبه را مورد بررسی قرار داده ودرخصوص موضوعات منطقه ای وبین المللی مورد علاقه، رایزنی وتبادل نظر می کند.

سفر ظریف به هند سومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران به این کشور در دوره ریاست جمهوری 'حسن روحانی ' است.

نخستین سفر ظریف به هند نهم ودهم اسفند سال 1392 انجام شد .وی درآن سفر با 'سلمان خورشید' وزیر امور خارجه هند و'مانموهان سینگ' نخست وزیروقت هند و'حامد انصاری' معاون رئیس جمهوری دیدار وگفت وگوکرد.

دومین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان مرداد سال گذشته در دومین دور سفر منطقه ای خود بعد از توافق هسته ای وارد دهلی نوشد و با نارندرا مودی نخست وزیر ، حامد انصاری معاون رئیس جمهوری 'سوشما سواراج ' وزیر امور خارجه 'نیتین گادکاری وزیرکشتیرانی ، بزرگراهها و حمل ونقل و'اجیت دووال' مشاورامنیت ملی هند دیدار و گفت وگو کرد.

شبک **آساق**1917** خبرنگار :احمدعلی خلیلی **انتشار دهنده :سیدمحمد باقر نوربخش


8436375
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است