سیاسی 11:56 - 07 مهر 1399
کنعانی مقدم خبر داد
رییس ستاد اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوان فلسطینی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی گفت: ما امارات متحده عربی و بحرین را شریک جنایت صهیونیست‌ها می‌دانیم.

چهارمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی چهارشنبه برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا، حسین کنعانی‌مقدم در نشست خبری امروز خود با بیان این‌که چهارمین اجلاس همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی روز چهارشنبه در باغ موزه دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این اجلاس با مشارکت گروه‌های فلسطینی از جمله حماس و همچنین جمعیت دفاع از ملت فلسطین، اتحادیه بین‌المللی جوانان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کمیته حمایت از فلسطین ریاست جمهوری و کنفرانس بین‌الملل انتفاضه برگزار می‌ شود و حسین امیرعبداللهیان، خالد قدومی و ناصر ابوشریف از جمله مهم‌ترین سخنرانان این مراسم هستند.

وی با اشاره به بزرگداشت شهدا و اسرای نوجوان فلسطینی در روز نهم مهرماه گفت: این اجلاس هرساله به مناسبت شهادت محمدالدوره شهید 11 ساله فلسطینی و سایر شهدای کودک و نوجوان فلسطینی برگزار می‌شود. از سال 2000 بیش از 2000 کودک فلسینی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند 45 هزار کودک معلول و 50 هزار کودک بازداشت شدند. در حال حاضر 350 کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که در دادگاه‌های نظامی محاکمه شده و تحت شکنجه بودند و از آنها به عنوان سپر انسانی یا سیبل تمرین‌های تیراندازی استفاده می‌کنند.

کنعانی‌مقدم با اشاره به وظایف شرعی و قانونی ایران برای حمایت از مظلومیت مردم فلسطین گفت: متاسفانه جهان اسلام سال‌هاست در موضوع فلسطین سکوت کرده و اکنون هم گرفتار دومینوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. ما امارات و بحرین را شریک جرم جنایت صهیونیست‌ها می‌دانیم. البته در داخل کشور هم احساس خطر می‌کنیم که چرا مدعیان حقوق بشری و سلبریتی‌های سیاسی و هنری از کودکان مسلمان حمایت نمی‌کنند، اما وقتی یک جنایتکار در دادگاه اسلامی محکوم می‌شود هشتگ می‌زنند که اعدام نکنید و ترامپ هم برای او مراسم مصیبت راه می‌اندازد. ما از افکار عمومی خود غفلت کرده‌ایم و باید بیشتر در این زمینه فعالیت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون جبهه مقاومت علاوه بر قدرت بازدارندگی، قدرت تهاجمی هم پیدا کرده است. شهید سلیمانی حلقه‌های مقاومت را به هم پیوند داد و اکنون ما با شکل‌گیری زنجیره مقاومت در منطقه روبرو هستیم.

وی درباره‌ی عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: این دو کشور هیچ‌گاه در جنگ با رژیم صهیونیستی نبودند زیرا سال‌ها با این رژیم رابطه مخفیانه داشتند و اکنون این روابط را آشکار ساختند این تئاتری بود که ترامپ آن را به راه انداخت. عربستان سعودی، کویت و چند کشور دیگر منتظر هستند تا بازخورد این عادی‌سازی را ببینند و بعد وارد این عادی سازی شوند. این در حالی است که بیداری اسلامی در شبه جزیره عربستان سعودی به انتفاضه عربی اسلامی تبدیل شده و از این پس شاهد حوادث مهمی در شبه جزیره عربستان سعودی خواهیم بود. عربستان سعودی خود را در تله مرگ صهیونیست‌ها انداخته است.

کنعانی‌مقدم درباره نوع واکنش ایران نسبت به روند عادی سازی تصریح کرد: وزارت خارجه دیگر نباید تعهدی نسبت به حسن همجواری با امارات متحده عربی و بحرین داشته باشد و اگر پایگاه نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این دو کشور شکل گرفت حسن همجواری از بین برود. وزارت خارجه این مساله را باید آشکار بیان کند از سوی دیگر باید اقدامات عملی داشته باشیم تا سایر کشورها را از عادی سازی روابط برحذر کنیم. در میدان مقاومت هم باید پاسخ این اقدامات را بدهیم هرچه ما مقتدرتر شویم عادی سازی تاثیر کمتری بر مساله فلسطین خواهد داشت. در واقع سیاست خارجی و مقاومت باید هماهنگ حرکت کند.

انتهای پیام


10737892
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است