گوناگون 11:08 - 19 آذر 1398

بنیان‏های فلسفی و عملی روش تحقیق ترکیبی در علوم ‏اجتماعی و رفتاری

به گزارش خبرگزاری مهر، جلد سوم سه‌گانه‌ی روش شناسی (روش در روش، ضد روش و فراروش) نوشته‌ی دکتر احمد محمدپور جامعه‌شناس و پژوهشگر دپارتمان انسان‏‌شناسی دانشگاه ماساچوست به زودی منتشر می شود.

عنوان کامل این اثر فراروش: بنیان‏های فلسفی و عملی روش تحقیق ترکیبی در علوم ‏اجتماعی و رفتاری است.

کتاب فراروش از آثار پیشرو در حوزه‌ی روش‏ تحقیق و نخستین اثر در زمینه‌ی تحقیق با روش‏های ترکیبی در کشور است. محمدپور در این کتاب ـ که جلد سوم سه‏ گانه‌ی روش ‏شناسی به قلم ایشان است به بررسی بنیان‏های فلسفی، طرح ‏های تحقیق و رویه ‏های کاربردی در روش‏ شناسی ترکیبی می‏ پردازد.

کتاب با شرح اصول پارادایمی پراگماتیسم و نوپراگماتیسم که آبشخور فلسفی روش‏های تحقیق ترکیبی است، می‏ آغازد. سپس، ابعاد و رویه ‏های انجام تحقیق ترکیبی را از طرح مسئله تا اعتباریابی و تعمیم ‏پذیری بررسی می‌کند.

یکی از نکات برجسته در این اثر مانند دیگر آثار محمدپور توجه به حفظ تعادل بین سویه ‏های فلسفی و شیوه‏ های عملی در هر مرحله از پژوهش است.

کتاب فراروش اثری است خواندنی، کاربردی و در عین حال ساده و دسترس ‏پذیر برای محققانی که با روش‏های کمی و کیفی آشنایی دارند. مطالعه‌ی این کتاب به همه‌ی دانشجویان و محققان رشته ‏های گوناگون علوم ‏اجتماعی و رفتاری توصیه می ‏شود.


10315442
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است