اقتصادی 22:21 - 13 آذر 1395
استاندار گیلان:
رشت- ایرنا- استاندار گیلان گفت : با اجرای طرح روستای بدون بیکار ،شوق و امید به روستاییان برمی گردد.

اجرای طرح روستای بدون بیکار ، شوق و امید را به روستاییان برمی گرداند

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی نجفی عصر شنبه در حاشیه بازدید از طرح روستای بدون بیکار و نمونه گردشگری در دهنه سر شیجان بخش خمام رشت در جمع مردم این روستا ایجاد اشتغال را جزء اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: طرح های اشتغالزایی که تحت عنوان روستای بدون بیکار ماه گذشته در روستای اسطلخ جان رودبار با حمایت صندوق کارآفرینی امید و همکاری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شکل گرفت گام مثبتی در مسیر توسعه اشتغال در روستاها است.

وی اظهار کرد : در این طرح، مردم روستا با استقبال فراوان به تولید صنایع و محصولاتی که متولی عرضه آن خودشان هستند و با طبیعت منطقه نیز سازگار است اقدام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان ضمن ایجاد اشتغال، در رونق گردشگری حلال و جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیار تأثیرگذار هستند.

نجفی ادامه داد: این طرح با توسعه اشتغال های پایدار در روستا در کنار حفظ محیط زیست شوق و امید را برای مردم فراهم می کند.

استاندار گیلان طرح های در حال شکل گیری در روستای دهنه سر شیجان را نیز در همین راستا دانست و گفت: براساس اعلام مرکز آمار گیلان توفیقات خوبی در این بخش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گیلان با دارابودن هنرمندان برجسته ، در بخش صنایع دستی سابقه طولانی مدت دارد ، افزود: پروژه های زیبایی در این روستا که آرامش و امید را به انسان منتقل می کند و درکنارش اشتغالزایی نیز دارد ، ایجاد شده است.

وی گفت: درصد روستانشینان کشور در حال حاضر 30 درصد اما خوشبختانه در گیلان این شاخص 40 درصد است که باید در جهت حفظ آن کوشا باشیم.

نجفی با بیان اینکه شغل فقط در کارخانه ای که دود از آن بیرون بیاید تعریف نمی شود، افزود: زیبنده نیست که فقط نگرش ما در بخش اشتغال به کارخانه ها یی که 100 هکتار از زمین ها را در بخش صنعت اشغال و جلگه را تخریب کنند ، باشد که البته برای ایجاد شغل در بین جوانان به آن نیز نیازمندیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری گیلان از 15 و شش دهم درصد سال 92 به 9 و نه دهم درصد طی شش ماهه نخست سال 95 تقلیل پیدا کرده است گفت: در حال حاضر از لحاظ بیکاری در رتبه 23 تا 24 کشوری و هفتمین استان شاغل کشور قرار داریم.

وی با بیان اینکه این دستاورد با همکاری بخش های مختلف دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران بخش خصوصی بدست آمده است، خاطرنشان کرد: این توفیقات به معنی رفع کامل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان استان نیست.

وی تصریح کرد: باید زمینه لازم در جهت رونق اشتغال در بین جوانان بویژه بخش روستایی که از اهداف دولت یازدهم است را ایجاد کنیم.

استاندار گیلان به درخواست های مردم این روستا درخصوص روکش آسفالت و تعریض جاده نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اهتمام داریم پنج روستای نمونه این منطقه را با تأمین اعتبار در سال 96 روکش آسفالت کنیم.

بخشدار خمام نیز در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه روستای دهنه سرشیجان از روستاهای نمونه گردشگری استان است، گفت:بدلیل نزدیک بودن این روستا به تالاب انزلی ، صندوق کارآفرینی امید علاوه بر طرح های گردشگری در قالب طرح های اشتغالزایی روستایی هم تسهیلات پرداخت می کند.

علیرضا مس چیان افزود: طرح روستای بدون بیکار علاوه بر این روستا در پنج روستای همجوارش نیزاجرا می شود.

وی اظهار کرد: تا کنون 50 نفر برای اجرای طرح های مختلف در این روستاها متقاضی تسهیلات هستند که به هشت نفر از آنها تا کنون تسهیلات پرداخت شده است .

به گفته بخشدار خمام ؛ این شش روستا شش هزار نفر جمعیت دارد.

براساس سرشماری سال 90 ، بخش خمام از توابع شهرستان رشت ، 52 هزار نفر جمعیت ثابت و تا 60 هزار نفر به صورت متغیر دارد.

طرح اشتغالزایی روستای دهنه سر شیجان خمام با حمایت صندوق کارآفرینی امید و میراث فرهنگی و دستگاه های مختلف در بخش های گردشگری طرح های اقامتگاه بوم گردی، تالاب گردی، سایت پرنده نگاری، صنایع دستی، رستوران و غذاهای محلی، سایت سوارکاری، سایت بازی تراپ و پینت بال، سایت اطلاعات گردشگری و در بخش کشاورزی پرورش مرغ بومی، استخر مصنوعی و پرورش ماهی و توسعه بانک نشاء برای ریشه کنی بیکاری در حال اجرا است.

استاندار گیلان عصر امروز(شنبه) به همراه فرماندار رشت از طرح های اشتغالزایی روستای دهنه سر شیجان بخش خمام شهرستان رشت بازدید کرد.

خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار : نصراله ابراهیمی

7296/6070


8442555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است