استانی 18:04 - 06 بهمن 1398

ثبت ۸۱۴ سایت و جاذبه گردشگری استان زنجان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ارجمند بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: میراث فرهنگی استان زنجان نسبت به توسعه و جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار تاکید دارد.

وی از ثبت ۸۱۴ سایت و جاذبه گردشگری استان زنجان در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد جاذبه گردشگری نیز ۹۸ اثر تاریخی و فرهنگی، ۸ مورد اثر بین المللی، ۱۸ مورد منطقه‌ای و ۶۰ مورد اثر محلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان، گفت: میراث فرهنگی استان زنجان نسبت به برگزاری جشنواره‌های مختلف در استان برای سال آینده برنامه ریزی لازم را دارد.

ارجمند با بیان اینکه ورود گردشگر خارجی به استان زنجان در آمد خوبی را برای استان دارد، ابراز کرد: طی ۸ ماهه امسال بیش از ۵ هزار و ۴۶۵ گردشگر خارجی به استان زنجان سفر کردند که گنبد سلطانیه و رختشو خانه بیشترین بازدید از سوی گردشگران خارجی بوده است.

وی افزود: میراث فرهنگی استان زنجان برای توسعه و جذب گردشگر به استان زنجان زیر ساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان زنجان، تصریح کرد: طی همین بازه زمانی هم بیش از ۲۵۶ هزار و ۸۹۹ گردشگر داخلی به استان زنجان سفر کردند.

ارجمند افزود: میراث فرهنگی به احیای و تقویت بازار سنتی زنجان تاکید دارد و همچنین توسعه خانه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی جزو برنامه‌های مهم میراث فرهنگی استان است.


10363616
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است