بین‌الملل 11:21 - 31 شهریور 1398
وزیر امور خارجه اوکراین گزارشهای منتشر شده در خصوص اعمال فشار دونالد ترامپ بر رئیس جمهور اوکراین به منظور تحقیق کردن درباره اتهامات فساد پسر جو بایدن در فعالیتهایش در خاک این کشور را تکذیب کرد.

اوکراین: ترامپ هیچ فشاری بر زلنسکی وارد نکرد

به گزارش ایسنا، وادیم پریستایکو، وزیر خارجه اوکراین بنا به گزارش یکی از رسانه‌های محلی این کشور موسوم به Hromadske گفت: من می‌دانم که موضوع این گفت‌وگو (میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه) چه بود و من فکر می‌کنم هیچ اعمال فشاری وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی در ادامه این اظهاراتش گفت: آنها با یکدیگر صحبت کردند. این گفت‌وگوها متفاوت هستند و رهبران کشورها این حق را دارند تا درباره هر گونه مشکلی که وجود دارد با یکدیگر بحث کنند. این گفت‌وگو طولانی و دوستانه بود و در آن به بسیاری از پرسشها پرداخته شد از جمله پرسشهایی که نیازمند پاسخهایی جدی هستند.

او همچنین گفت، در پشت "گمانه‌زنی‌ها" در خصوص این که اوکراین ترجیح میداده هیلاری کلینتون به جای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد "اطلاعات دروغ" و "نیات شیطانی" هستند.

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش کرد، دونالد ترامپ مکررا از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک گفت‌وگوی تلفنی در ماه ژوئیه خواسته بود تا درباره جو بایدن و پسرش هانتر بایدن و اقدامات و فعالیتهایش در ارتباط با این کشور تحقیق کند. بر طبق این گزارش ترامپ همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی به زلنسکی گفته بود تا در این تحقیقاتش با رودی جولیانی، وکیل شخصی وی همکاری داشته باشد.

موضوع این گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی در ماه ژوئیه بعد از آن جنجالی شد که یک عضو جامعه اطلاعاتی آمریکا از ترامپ به خاطر مطرح کردن "گفته‌هایی نگران کننده" در این مکالمه تلفنی شکایت کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت، ارتباطات او با رهبران خارجی "همواره مناسب" هستند.

او اظهار کرد: من با رهبران زیادی گفت‌وگو دارم. این گفت‌وگوها همواره مناسب هستند. آنها در عالی‌ترین سطح همواره مناسب هستند. و هر کاری که من انجام می‌دهم در راستای مبارزه به نفع کشورم است.

انتهای پیام


10243973
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است