استانی 23:18 - 25 فروردین 1400
مدیرکل بیمه سلامت استان خبر داد:
ایسنا/مرکزی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از اجرایی شدن ۱۰۰ درصدی پروژه نسخه نویسی الکترونیکی در استان خبر داد.

اجرای ۱۰۰ درصدی پروژه نسخه نویسی الکترونیکی در استان مرکزی

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی، محمدرضا جیریایی اظهار کرد: پیگیری های ستاد مرکزی و جلسات متعدد در این خصوص نشان از اهمیت پروژه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی در کشور دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت بیمه شده استان که بیش از ۶۱۸ هزار نفر هستند  و در قالب صندوق های روستائیان، کارکنان دولت، سلامت همگانی و ایرانیان و صندوق سایر اقشار، خدمات بیمه ای خود را از طریق ۶۳۶ موسسه درمانی در استان دریافت می کنند.

جیریایی گفت: طرح نسخه نویسی در ابتدا در سه شهرستان استان اجرایی شد و سال گذشته اجرای پروژه به طور جد در استان کلید خورد که خوشبختانه امروز شاهد اجرایی شدن این طرح ملی به صورت ۱۰۰ درصدی در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۲۵جلسه گروهی، ۲۶جلسه فردی و ۲۳۷ بار حضور در محل کار موسسات تشخیصی درمانی صورت پذیرفته است که جمعا بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر ساعت آموزش در این راستا انجام شده است که با توجه به شرایط بیماری منحوس کرونا کار بسیار سخت و دشواری است ولی به خوبی انجام شده است.

جیریایی بیان کرد: از مجموع نفر ساعات آموزشی، ۴۰۰ نفر ساعت پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، ۳۵۰ نفر ساعت دارو خانه ها، ۱۵۰نفر ساعت بیمارستان ها، ۱۵۰ نفر ساعت مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه ها و ۱۵۰ نفر ساعت نیز در سایر بخش های مختلف، آموزش ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در بخش پزشکان ۱۰۰ درصد، دارو خانه ها ۱۰۰ درصد، مراکز تصویربرداری و ازمایشگاه ها ۱۰۰ درصد، پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص ۱۰۰ درصد و در بیمارستان های طرف قرارداد استان ۷۲ درصد شاهد اجرایی شدن آن هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه از مجموع ۳۰ میلیارد تومان هزینه پرداختی به موسسات تشخیصی درمانی در سال گذشته، رقمی بیش از ۲۰ میلیارد تومان در قالب پرداختی بابت نسخه نویسی الکترونیکی سرپایی موسسات بوده است و مابقی مربوط به نسخه نویسی کاغذی یا دستی است.

جیریایی با بیان اینکه طرح نسخه نویسی الکترونیکی طرح بسیار جامع و خوبی است که ضمن مزایایی بسیار خوبی که دارد، مشکلات و چالش های نیز در آن دیده شده است، گفت: از جمله این مشکلات و چالش ها در ابهام ماندن نحوه همکاری برخی بیمه های تکمیلی در اجرای طرح، نبود الزام اجرایی از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نظام پزشکی و حتی ستاد مرکزی جهت همکاری برخی پزشکان و موسسات در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی، سرعت کار با erx با تعداد مراجعین بخش دولتی تناسب ندارد، نبود زیرساخت های لازم نرم افزاری اجرایی طرح در مراکز درمانگاه ها و بیمارستان های خصوصی، عدم اتصال سامانه های بیمارستانی به سازمان های بیمه گر و در نهایت عدم راه اندازی سیستم ارجاع الکترونیکی در صندوق روستائیان و عشایر از جمله چالشهای بسیار مهم طرح است که امید است در بازدیدهای میدانی از سوی همکاران ستادی مشکلات و موانع گزارش و در اسرع وقت نسبت به رفع آنها بصورت کشوری اقدام شود.

انتهای پیام


11026250
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است