استانی 19:37 - 13 آذر 1400

مناسب سازی محیط شهری ارومیه برای معلولان پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین پناهی عصر شنبه در نشست امروز صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از انجام نشدن مناسب سازی ساختمان‌ها برای معلولان اظهار کرد: نتوانستیم مسئولیت مان را در قبال معلولین انجام دهیم بنابراین باید مصوبه مناسب سازی، مخصوصاً در ساخت و سازهای جدید حتماً باید رعایت شود و باید اصلاح اشکال هندسی در سطح شهر را شاهد باشیم تا این قشر آسیب پذیر را از این وضعیت بحرانی خارج کنیم.

وی با بیان اینکه در پروانه‌های ساختمانی نیز حقوق معلولان باید رعایت شود، ادامه داد: باید مناسب سازی محیط شهری برای معلولان از سوی شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان توجه ویژه به حوزه کارگاهی کمربندی دوم شهر اظهار کرد: کارگروهی تخصصی تشکیل شود تا در محل کمربندی دوم مستقر شود تا مسائل و مشکلات این حوزه گره گشایی شود.

وی با اشاره به انتقاد امام جمعه ارومیه از پدیده سد معبر در سطح شهر و اینکه سد معبر تنها دست فروشی نیست، گفت: در بحث سد معبر تنها شهرداری مسئول نیست و اصرار دارم تا مصوبات شورای شهر درباره ساماندهی سد معبر پیگیری و اجرا شود.

وی با تأکید بر حذف صدور پروانه به صورت مشروط از سیستم شهرداری خاطرنشان کرد: اگر پروانه مشروط صادر می‌شود شهرداری باید جلوی آن را بگیرد.

پناهی راه اندازی "نهضت آسفالت" را لازم و ضروری دانست و گفت: با توجه به تخصیص قیر رایگان به شهرداری ارومیه باید نهضت آسفالت را شاهد باشیم و بازه زمانی فعالیت‌های عمرانی حوزه آسفالت افزایش یابد و همچنین تسریع در آسفالت ریزی ۳.۵ کیلومتر از کمربندی دوم مدنظر قرار گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین درباره پروژه میدان امام (ره) ارومیه تصریح کرد: پیشنهادم این است که میدان را به سمت زمین بدون معارض ببریم و برای میدان فعلی کاربری جدیدی تعریف کنیم.


11350145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است