استانی 15:53 - 28 مهر 1396
سراوان - عملیات اجرایی سد «ماشکید سفلی» با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی و محلی در سراوان آغاز شد.

عملیات اجرایی سد «ماشکید سفلی» در سراوان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات اجرایی  سد «ماشکید سفلی» پیش از ظهر امروز با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی با اعتبار اولیه ٤ هزار و ٢٢٠ میلیارد ریال آغاز شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به مباحث آب و محیط زیست اظهار داشت: میزان اعتبارات سرمایه گذاری شده در سراوان حدود  ٩٠٠ میلیارد تومان است که این میزان اعتبار برابر با بودجه سه استان در طول یک سال است.

علی اوسط هاشمی با اشاره به اینکه اعتبارات ساخت سد «ماشکید سفلی»  از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود،  افزود: در تخصیص اعتبارات اجرایی این طرح هیچ مشکلی وجود ندارد و طبق برنامه این طرح طی دو سال به بهره برداری می رسد.

وی درباره اهداف احداث این سد گفت: بهره برداری از سیلاب های فصلی به منظور تامین آب شرب شهرهای سراوان و سیرکان و بهبود کشاورزی و همچنین جلوگیری از آسیب سیلاب های مخرب از مهمترین اهداف ساخت سد «ماشکید سفلی» است.

وی با اشاره به اینکه امروز اراده دولت موجب شده تا کمتر از یکسال از سفر دکتر نوبخت به سراوان ۲ تقاضای مهم مردم این شهرستان در بهبود وضعیت جاده های «بم پشت» و ساخت سد «ماشکید سفلی» محقق شود، گفت: همچنین به زودی «کوهک» و «اسفندک» به بخش و «بمپور» و «سرباز» نیز به شهرستان ارتقا پیدا می کنند.


9488011
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است