گوناگون 11:36 - 13 مرداد 1400

آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان کشور

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیماسادات لاری امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره واکسیناسیون دانشجویان در کشور گفت: ۴۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور حضور داشتند و محل های ایزوله و پروتکل های بهداشتی را در این مدت رعایت کردیم.

وی افزود: از زمانی که بحث واکسن کادر درمان مطرح شد تاکنون ۸۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی در گروه بالینی واکسینه شدند. برخی دانشگاه ها این موضوع به ۹۰ درصد هم رسید و برخی از دانشگاه ها این آمار کمتر بود که دلیل آن هم حضور دانشجویان در محل زندگی شان بود.

لاری خاطرنشان کرد: البته برخی دانشگاه ها تمام دانشجویان حتی غیر بالینی را هم واکسینه کرده بوند. با هماهنگی که با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت صورت گرفته قرار است دانشجویانی که در محل زندگی خود حضور دارند، همانجا واکسیناسیون صورت بگیرد.

وی یادآور شد: نکته جالب توجه این است که دانشجویان علوم پزشکی در قالب کار دانشجویی درخواست داشته اند که دانشجویان برای واکسیناسیون مشارکت داشته باشند که با هماهنگی های صورت گرفته در برخی از دانشگاه ها این کار انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: برای مهرماه برنامه ریزی صورت گرفته و طبق قول معاونت بهداشت واکسیناسیون دانشجویان غیربالینی ها انجام بگیرد که این دانشجویان را برای اول مهر در دانشگاه ها داشته باشیم. اساتید دانشگاه های علوم پزشکی که در گروه غیربالینی حضور دارند نیز واکسیناسیون آنها به زودی به اتمام می رسد.

وی افزود: بر اساس جلساتی که در این زمینه برگزار شده است و به گفته وزیر علوم اولویت واکسیناسیون دانشجویان در وزارت علوم با دانشجویان دکتری و ارشد است و طبق قول معاونت بهداشتی از شهریورماه واکسیناسیون دانشجویان را شروع می کنند.

لاری خاطرنشان کرد: دانشگاه ها هیچ گاه کاملا بسته نبوده که بخواهیم بازگشایی کنیم بلکه به سمت آموزش حضوری حرکت خواهیم کرد. آموزش حضوری در مهرماه را با توجه به روند واکسیناسیون در نظر می گیریم.


11174893
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است