اقتصادی 21:27 - 25 تیر 1398

نظارت کافی بانک مرکزی بر شبکه بانکی/شرایط بانک ها رو به بهبود است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در حاشیه شورای گفتگو و شورای هماهنگی بانکهای استان اصفهان با اشاره به موضوع تخلف کسانی که در بازگشت ارز حاصل از صادرات کوتاهی کرده اند، گفت: افرادی که ارز ناشی از صادرات را هنوز به کشور بازنگردانده‌اند، مرتکب تخلف شده اند و قطعاً طبق قوانین، با آنها برخورد می‌شود و در این باره تعدادی از صادرکنندگان متخلف را به قوه قضائیه معرفی کرده‌ایم. به عبارت دیگر این افراد کسانی هستند که متأسفانه از آنها نشان و آدرس دقیقی در دست نیست و این نکته نشان‌دهنده آن است که آنها از کارت های یک بار مصرف یا روش های مشابه آن استفاده کردند؛ لذا قوه قضائیه و بازپرس پیگیر این موارد هستند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این بانک تلاش می کند مقررات در شبکه بانکی اجرا شود تصریح کرد: باید این نکته را نیز مدنظر داشت که بانک ها در عملیات و فعالیت های خود نیز با مشکلاتی روبه رو هستند و شرایط آنها نیز پیچیدگی های خاص خود را دارد، که از جمله این موارد می‌توان به ناترازی برخی بانک ها، تسهیلات تکلیفی و غیره اشاره کرد.

رئیس شورای پول و اعتبار ضمن اشاره به جلسات امروز خود در استان اصفهان گفت: تصمیمات مهمی برای مهم‌ترین قطب صنعتی کشور یعنی استان اصفهان اتخاذ شده است و در مورد موضوعاتی نظیر کمبود منابع مالی مترو، تسهیلات کشاورزی، اشتغال زایی روستایی، مباحث ارزی و رفع مشکلات صادرکنندگان بحث و تبادل نظر شد.


10179680
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۸ فروردین به ۲۳.۶۲ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی رجبی مشهدی گفت: توسعه کنتور‌های هوشمند در ادارت در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال از سوی ادارات ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی داشته باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۴۰۲ علاوه بر تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور وزیر اقتصاد گفت: کاهش هزینه‌ای که در دوسال گذشته به واسطه طرح هوشمندسازی در حوزه عرضه نان صورت گرفت؛ ۳ میلیون تن معادل ۵۴هزار میلیارد تومان و مصرف ۴۰ میلیون نفر بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان توسعه تجارت، بخشنامه حقوق ورودی گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار را ابلاغ کرد که بر اساس آن، این نرخ برای واردات تجاری ۱۵ درصد تعیین شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صنعت دارو ۴۳ نماد در بازار سرمایه دارد که سهم شناور این صنعت حدود ۱۶.۵ درصد است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری با افزایش یک درصدی رسما به ۱۰ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: بازارساز بعد از مدت‌ها یک غافلگیری برای فروشندگان ایجاد کرد تا کم کم شاهد غلبه ترس در بازار باشیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون برنامه ریزی و نظارت توسعه منابع آب و نیروی ایران گفت: فرصت مناسبی جهت واگذاری احداث برقابی به بخش خصوصی فراهم شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی از جمله محور چالوس را شاهد هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است