علمی فناوری 15:43 - 13 آذر 1400

پلتفرمهای غیرانگلیسی فیس بوک نسخه خام و خطرناک این شبکه هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وی معتقد است انجام چنین تحقیقاتی احتمالاً مردم را در مورد آسیب‌های احتمالی ناشی از عملکرد این شرکت حتی شوکه‌تر می‌کند.

وی که قبلاً به عنوان مدیر تولید در شرکت متا (فیس‌بوک سابق) مشغول به خدمت بوده، در ماه‌های اخیر فیس‌بوک را به بی توجهی به تأثیرات منفی خود و پلتفرم‌های زیرمجموعه خود بر روی کاربران و به خصوص دختران نوجوان متهم کرده است.

وی در ماه می گذشته فیس‌بوک را با هزاران سند داخلی این شرکت ترک کرد. وی این سندها را در اختیار نشریه وال‌استریت ژورنال قرار داد و در نهایت مقالاتی در این نشریه چاپ شد که نشان می‌داد محتوای فیس‌بوک موجب دودستگی و تفرقه در جامعه شده و به سلامت روان برخی از کاربران جوان آسیب می‌رساند.

بر اساس اسناد داخلی و مصاحبه رویترز با کارمندان سابق، فیس‌بوک همچنین می‌دانست که کارمندان بسیار کمی با مهارت‌های زبانی لازم برای شناسایی پست‌های اعتراض‌آمیز کاربران در تعدادی از کشورهای در حال توسعه دارد. اما اهمیتی به این موضوع نداد.

هاوگن گفت : افرادی که از این پلتفرم به زبان‌هایی غیر از انگلیسی استفاده می‌کنند، از «نسخه خام و خطرناک فیس‌بوک» استفاده می‌کنند.

فیس‌بوک بارها گفته که با توصیف هاوگن از تحقیقات داخلی این شرکت مخالف است و به کارهایی که برای جلوگیری از سو استفاده در این پلتفرم انجام داده افتخار می‌کند.


11349759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است