بین‌الملل 16:56 - 26 تیر 1398
مقامات روسی از ثبت نام حدود ۳۰ نفر از کاندیداهای حضور در پارلمان محلی مسکو ممانعت کرده‌اند؛ چندین تن از منتقدان ولادیمیر پوتین نیز در بین این افراد حضور دارند.

اعتراض به ممانعت از ثبت نام کاندیداهای اپوزیسیون روسیه در انتخابات مسکو

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیاست‌مداران اپوزیسیون، با مطرح ساختن نارضایتی‌های عمومی در پی "کاهش استانداردهای زندگی و فسادهای بی‌حساب"، در تلاش برای جمع کردن رای جهت پیروزی در انتخابات ماه سپتامبر مجلس محلی قانون‌گذاری مسکو هستند.

بسیاری از ناظران می‌گویند که دستگاه‌های دولتی روسیه، با استفاده از دلایلی ساختی، از کاندیداتوری هم‌پیمانان محبوب "الکسی ناوالنی"، رهبر اپوزیسیون این کشور جلوگیری کرده‌اند.

دیروز (سه‌شنبه)، مقامات مسئول انتخابات مسکو، اکثر شخصیت‌های سرشناس اپوزیسیون را از شرکت در این انتخابات منع کردند؛ دلیل آن را نیز نداشتن امضای معتبر عنوان کرده‌اند.

لیوبوف سوبول، از هم‌پیمانان نزدیک ناوالنی و دمیتری گدکوف، نماینده سابق پارلمان، اظهار داشته‌اند که مقامات، از بررسی مدارکی که نشان می‌دهد امضاها بدون پایه و دلیل توسط "کارشناسان گرافولوژی" ناشناخته، رد شده‌اند، خودداری کرده‌اند.

سوبول، طی دیدارش با مقامات، اعلام آمادگی کرده است که ویدئوهایی که کاندیداهای رد شده ضبط کرده‌اند و طی آن حمایت‌شان را از وی اعلام می‌دارند، پخش کند؛ با این حال، اعتراض سوبول نادیده گرفته شده است.

پس از منع شدن سوبول جهت حضور در انتخابات، وی به کمیته گفت: "شما به صورت رای‌دهندگان تف کردید؛ شما راهی جز به خیابان‌ها آمدن برای مردم نمی‌گذارید."

چند روز پیش، سوبول از اعتصاب غذای خود با درخواست شفاف‌سازی درخصوص روند بررسی امضاها و نیز رفتار منصفانه با تمام کاندیداها خبر داد.

اپوزیسیون ادعا کرده است که کاندیداهای نزدیک به سرگئی سابیانین، شهردار مسکو، علی‌رغم تخلفات خود، بدون سخت‌گیری برای شرکت در انتخابات تایید شده‌اند.

مقرر شده بود که لیست نهایی نامزدها، امروز (چهارشنبه) اعلام شود.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، گزارشات علیه مسئولان انتخابات را رد کرده و اظهار داشته است که معترضان در صورت داشتن هرگونه اعتراض، می‌توانند به دادگاه مراجعه کنند و یک دادگاه می‌تواند این را تعیین کند.

اپوزیسیون اعلام کرده است که جهت ثبت شدن نام کاندیداها، تظاهرات همه‌روزه‌ای برگزار خواهد شد. عصر دیروز با وجود بارش شدید، صدها نفر از مردم به تظاهرات پرداختند.

ایلیا یاشین، یکی از سیاست‌مداران اپوزیسیون روسیه و یکی از کاندیداهای محبوب حوزه خودش، در یک سخن‌رانی خشمگینانه طی راه‌پیمائی روز دوشنبه به معترضان گفت: "ما نباید سر فرود آوریم، ما باید مقاومت کنیم؛ من بدون یک نبرد، تسلیم نخواهم شد".

نزدیک به ۷.۲ میلیون نفر از مردم مسکو، واجد شرایط رای دادن برای انتخاب ۴۵ قانون‌گذار پارلمان مسکو هستند؛ این پارلمان در حال حاضر در دست حزب حاکم "روسیه واحد" است و بسیار کم پیش می‌آید که با سرگئی سابیانین، شهردار مسکو که به مقامات کرملین نزدیک است، مخالفت کند.

انتهای پیام


10180522
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است