علمی فناوری 12:43 - 10 اردیبهشت 1396
معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد
معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ارتباط استاد و دانشجو باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی ارتقاء یابد، گفت: یکی از مسائل مهم در این زمینه موضوع اخلاق حرفه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لزوم ارتقاء ارتباط استاد و دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی در دوازدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی مجموعه بزرگی است که حدود 1200 نفر عضو هیات علمی دارد و مسوولیت تربیت بیش از 12 هزار دانشجو را برعهده گرفته است که این مسئولیت بزرگی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی نیمی از مسوولیت ارائه خدمات بهداشت و درمان استان تهران را برعهده دارد، گفت: این مساله کار سنگینی است و کاری با این وسعت مساله کمی نیست که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آن را برعهده گرفته‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در آموزش پزشکی سابقه مهمی دارد، افزود: ریفورم در آموزش پزشکی در کشور ما به نوعی از این دانشگاه شروع شده است که امیدواریم با اصلاحات بتواند مسیر خود را با جدیت ادامه دهد.

وی تاکید کرد: ما باید متناسب با زمان خود را بسازیم چرا که نهادها نیز مانند انسان‌ها پیر و فرتوت می‌شوند و اگر نتوانند به درستی تغییرات را در خود ایجاد کنند قادر به ادامه مسیر نخواهند بود.

دکتر لاریجانی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه شهید بهشتی پتانسیل این را دارد که با نگاه جدید و با ظرفیت‌هایی که دارد خود را آماده کند که با یک آینده‌نگاری خوب خود را به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت دهد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: گاهی در برخی دانشکده‌ها بیش از 90 درصد بودجه‌ای که از وزارت بهداشت گرفته می‌شود صرف حقوق اساتید می‌شود که این مساله فرصت نوآوری در دانشگاه‌ها را از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: ارتقاء مسئولیت‌پذیری پزشکان، آماده‌کردن آنها برای رهبری تیم‌های سلامت، انعطاف پذیری در برنامه‌های آموزشی و ارزیابی بهتر برای جذب دانشجویان از برنامه‌های مهمی است که باید در دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد توجه گیرد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه وزارت بهداشت هنوز نتوانسته است نظام گزینش دانشجو را در دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل شرایطی که وجود دارد متحول کند، گفت: امیدواریم روزی بتوانیم شرایط پذیرش دانشجو را از یک امتحان متداول تغییر دهیم.

وی افزود: سنگ بنای آموزش در کشور تربیت مربی و معلم است. به طوری که خیلی از افراد ممکن است متخصصین خوبی باشند اما مربی و معلم خوبی نباشند که ما باید در این زمینه کار بیشتری انجام دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ارتباط استاد با دانشجو باید ارتقاء یابد و یکی از مسائل مهم در این زمینه موضوع اخلاق حرفه‌ای است و در روابط بین استاد و دانشجو باید رفتارهای ارتقاءیافته‌ای صورت گیرد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه آموزش پزشکی گفتمان آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها ارتقاء پیدا کرده است. البته مشکلاتی نیز در زمینه ارائه خدمات وجود داشته اما شرایط به طور کلی نمایانگر حرکت رو به جلوی دانشگاه‌های علوم پزشکی در این زمینه است.

انتهای پیام


9056399
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است