استانی 19:23 - 29 خرداد 1398

۱۱۰۰ هکتار از اراضی ملی اردبیل رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی اردبیل اضافه کرد: ارزش اراضی رفع تصرف شده در طی این مدت بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۳۰۵ فقره پرونده در خصوص صیانت از اراضی ملی استان تشکیل شده است، متذکر شد: برخورد با ۳۰۴ نفر متهم، اعمال هزار و ۴۵۱ مورد اقدامات پیشگیرانه و ۱۳۱ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی از دیگر اقدامات سه ماه اول امسال است.

معاون قضایی دادگستری استان ادامه داد: علاوه براین ۱۵۷ مورد اجرای حکم در این خصوص صورت گرفته و برای ۸۲۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند مالکیت صادر شده است.

وی با اشاره به خسارت های سیل اخیر در کشور بیان داشت: پوشش گیاهی و مراتع یکی از عوامل اصلی جلوگیری از وقوع سیل و کاهش خسارت های آن است، لذا باید اصل پیشگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی همواره از اولویت های مردم و مسئولان باشد.

خدادادی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان همواره از اقدامات قانونی نهادها و دستگاه ها در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی حمایت می کند، اضافه کرد: اهمیت موضوع ایجاب می کند تا این شورا فعالیت خود را به صورت جدی و با اهتمام ویژه ادامه دهد.

به گفته وی شورای حفظ حقوق بیت المال اردبیل یکی از شوراهای فعال در استان بوده و برخی از ایده های این شورا به عنوان طرح های برتر در کشور پذیرفته شده و در سطح ملی به اجرا درآمده است.


10154501
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است