بین‌الملل 09:36 - 10 اردیبهشت 1396
رئیس مجلس ملی پاکستان که به همراه هیأت پارلمانی این کشور در کابل به سر می‌برد در ملاقات با «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان بر مبارزه مشترک با تروریسم تأکید کرد.

تأکید مقامات پارلمانی پاکستان و افغانستان برای مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان که به همراه هیأت پارلمانی این کشور در کابل به سر می‌برد در ملاقات با «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس مجلس افغانستان برای بر مبارزه مشترک با تروریسم تأکید کرد.

وی در این دیدار ضمن اینکه از تلاش پاکستان برای برقراری صلح پایدار در افغانستان خبر داد، گفت: اسلام‌آباد و کابل باید برای مبارزه با تروریسم مذاکرات سیاسی را ادامه دهند و به تعهدات خود در این زمینه عمل کنند.

ایاز صادق و اعضای هیأت پارلمانی پاکستان افزایش حجم تجارت و گسترش ارتباطات مردمی بین کابل و اسلام‌آباد را برای بهبود روابط 2 کشور موثر دانستند.

به گزارش رادیو پاکستان، اعضای هیأت پارلمانی پاکستان در یک ملاقات مفصل با «فضل هادی مسلمیار» رئیس مجلس سنای افغانستان این دیدار را مثبت ارزیابی و بر ادامه مذاکرات سیاسی تأکید کردند.

عبدالرئوف ابراهیمی و فضل هادی مسلمیار در این دیدارها ضمن تشکر از پاکستان برای پذیرفتن مهاجران افغانستانی در کشورشان برای ادامه مذاکرات سیاسی و همکاری با اسلام‌آباد بر مبارزه با تروریسم توافق کردند.

هیأت پارلمانی پاکستان متشکل از 15 نفر روز گذشته برای سفری 2 روزه عازم افغانستان شد.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان یک هواپیمای خصوصی در اختیار این هیأت پارلمانی قرار داد و از آنان درخواست کرد برای بهبود روابط اسلام‌آباد- کابل تلاش کنند.

پاکستان اعلام کرده که سیاست این کشور در قبال افغانستان واضح و مشخص است و این کشور خواستار صلح پایدار در منطقه می‌باشد.

یکی از اهداف هیأت پارلمانی پاکستان جلب رضایت مقامات افغانستانی برای برقراری صلح به سرپرستی روسیه می‌باشد.

سفر هیأت پارلمانی پاکستان به دلیل برگزاری اجلاس مسکو و تلاش برای ادامه مذاکرات صلح در افغانستان بدون حضور آمریکا از اهمیت زیادی برخوردار است.


9055163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است