سیاسی 16:16 - 21 آذر 1397

گسترش همکاری ها جهت کاهش آثار تحریم ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی امروز - چهارشنبه - در دیدار «کانگ سام هیون» سفیر کره شمالی در تهران، بر ضرورت توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف، جهت کاهش آثار تحریم های ظالمانه اعمال شده آمریکا علیه دو کشور تأکید کرد و افزود: ظرفیت های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که باید با برنامه ریزی دقیق و مناسب از این فرصت ها در جهت منافع ملی دو کشور بهره برد.

وی با مثبت ارزیابی کردن سفر هیأتی از گروه دوستی پارلمانی کشورمان به پیونگ یانگ بیان کرد: ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور می تواند تسهیل کننده مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین باشد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- کره شمالی بر اهمیت اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی، تبادل دانشجو میان دانشگاه های دو کشور، همکاری در بخش معادن، فراهم کردن و تسهیل حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری های مشترک، تأسیس نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در کره شمالی تأکید کرد.

سفیر کره شمالی در تهران: از همکاری با ایران در بخش های مختلف استقبال می کنیم

«کانگ سام هیون» سفیر کره شمالی در تهران نیز در این دیدار روابط تاریخی دو کشور را دوستانه و رو به رشد دانست و بیان کرد: استفاده بهینه از بسترهای موجود اقتصادی و کشاورزی در کره شمالی و ایران می تواند به گسترش مناسبات هرچه بیشتر منجر شود.

وی سفر هیأتی از گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به پیونگ یانگ را با اهمیت خواند و افزود: توسعه مراودات میان کشورهای مستقل دنیا در برابر فشار و تحریم های آمریکا به ارتقا سطح مناسبات و کاهش آثار تحریم های اعمال شده کمک خواهد کرد.

سفیر کره شمالی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند در منطقه و جهان دانست و یادآور شد: پیشرفت های نظامی، علمی و فناوری ایران همواره مورد توجه مقامات کره شمالی بوده است و از هرگونه همکاری در بخش های مختلف با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می کنیم.

 


9997999
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است