بین‌الملل 15:34 - 27 دی 1396
نیروهای کرد ساکن عفرین از قدرت های جهانی درخواست کردند تا جلوی حمله ترکیه را بگیرند.

آمریکا کردهای شمال سوریه را در مقابل ترکیه تنها گذاشت

 
به گزارش خبرنگار «پارسینه» به نقل از میدل ایست آی، پس از آن که ایالات متحده اعلام کرد با کردهای محاصره شده در عفرین رابطه ای ندارد، حزب اتحاد دموکراتیک از قدرت های جهانی درخواست کردند مانع تهدیدهای ترکیه برای حمله به این منطقه شوند.



ساعاتی پیش ایالات متحده اعلام کرد از آن جا که نیروهای کرد ساکن عفرین بخشی از منطقه عملیاتی ائتلاف آمریکا علیه داعش نیستند، با آنها ارتباطی ندارد.



آدریان رانکین گالووی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت: «ما آنها (نیروهای کرد عفرین) را به عنوان بخشی از عملیات شکست داعش که در آنجا (عراق و سوریه) درگیرش هستیم نمی دانیم و از آنها حمایت نمی کنیم. در کل ما با آنها ارتباطی نداشته ایم».



گفته می شود که روز گذشته ترکیه 10 دستگاه تانک را به مرز سوریه و در نزدیکی شهر عفرین منتقل کرده است و نیروهای بیشتری هم به این منطقه اعزام شده اند.



حزب اتحاد دموکراتیک در بیانیه خود اعلام کرده است که عفرین تنها نخواهد بود و تمام مناطق شمالی سوریه برای دفاع از آن تلاش خواهند کرد.



در این بیانیه آمده است: «ما از جامعه بین المللی درخواست کرده ایم... در مقابل جان بیش از یک میلیون نفر ساکن عفرین مسئولیت بپذیرد. رژیم ترکیه به تهدیدی برای هرگونه راه حل در بحران سوریه تبدیل شده است».



از زمان آغاز بحران سوریه در سال 2011، شبه نظامیان کرد سوریه، موسوم به یگان های مدافع خلق، به همراه متحدانشان کانتون های خودمختاری در شمال این کشور ایجاد کرده اند. اگرچه واشنگتن می گوید مخالف طرح های خودمختاری است، اما قدرت و نفوذ این گروه ها پس از همکاری با آمریکا در مقابل داعش گسترش یافت.



حزب اتحاد دموکراتیک که شاخه سیاسی یگان های مدافع خلق است، از سازمان ملل متحد درخواست کرده است تا برای ایجاد منطقه امن در قسمت های کردنشین شمال و شرق سوریه فورا اقدام کند.



ترکیه می گوید یگان های مدافع خلق شاخه ای از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است و آن را به عنوان یک گروه تروریستی می شناسد.



ایالات متحده اوایل هفته جاری اعلام کرد قصد دارد یک نیروی 30 هزار نفره کرد برای حفاظت از مرزهای سوریه ایجاد کند. این موضوع باعث خشم ترکیه و واکنش شدید این کشور شد.



روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از ناتو خواست تا جلوی آمریکا بایستد. همچنین گزارش شده است که او در تماس تلفنی با ینس استولنبرگ، دبیرکل ناتو، گفته است ترکیه تمام اقدامات لازم برای تامین امنیتش را به کار خواهد گرفت.


9642145
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ترکیه بار دیگر از رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش رژیم صهیونیستی دو تیپ خود را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی به نوار غزه فراخواند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور یهودیان رژیم صهیونیستی از دولت آمریکا به دلیل آسیب به اسرائیل انتقاد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرایط بهداشتی نامناسب غزه اکنون منجر به شیوع گسترده بیماری‌هایی همچون هپاتیت و مننژیت در این باریکه شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دادگاه عالی تجدیدنظر فرانسه، «فرانسوا فیون» نخست‌وزیر سابق این کشور را به طور قطعی مجرم شناخت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آذربایجان در دیدار با پوتین گفت: روسیه از نظر امنیت منطقه‌ای در قفقاز و جغرافیای وسیع‌تر، کشور اصلی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک نشریه آمریکایی پیشرفت‌های ایران در زمینه ساخت تسلیحات بومی را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران دانسته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ارتش کره جنوبی به تازگی در حال بررسی ممنوعیت گوشی‌های آیفون در ساختمان‌های نظامی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دومینوی استعفای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در حالی ادامه دارد که وزیر دارایی این رژیم، فرماندهان نظامی را مسئول شکست در عملیات طوفان الاقصی می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر برنامه جهانی غذا می‌گوید غزه تا ۶ هفته دیگر هر سه مرحله ناامنی غذایی، سوء تغذیه و مرگ و میر به خاطر گرسنگی را پشت سر خواهد گذاشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است