اقتصادی 13:14 - 30 دی 1399

توسعه بهپاک با احداث  ۲ کارخانه خوراک دام و طیور و تصفیه روغن

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، وزیر امور اقتصاد و دارایی به همراه مدیران عامل صندوق بازنشستگی بانک‌ها، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، شرکت توسعه صنایع بهشهر و مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک از بخش‌های مختلف خط تولید این کارخانه در شهرستان بهشهر بازدید کرد و در نشست رفع موانع تولید این شرکت حضور یافت.

امیر حمزه توسلی مدیرعامل صنعتی بهپاک در نشست رفع موانع تولید این شرکت با اشاره به قدمت پنجاه و دوساله شرکت، گفت: این شرکت، یکی از بزرگترین شرکت‌های روغن کشی کشور است که بالغ بر ۵۰۰ هزار تن در سال ظرفیت روغن کشی از دانه‌های روغنی را به عهده دارد.

وی روغن خام، پروتئین سویا انسانی، کنجاله به عنوان مواد اصلی غذای دام و طیور و لسیتین را از جمله محصولات این شرکت عنوان کرد و گفت: با دستور کار قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید، امروز با اقتدار و افتخار اعلام می‌کنیم سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ را علیرغم محدودیت در شرایط اقتصادی و ارزی و تحریم‌ها و سایر محدودیت‌های حاکم بر کشور با رشد بی سابقه‌ای در زمینه سودآوری در تاریخ حیات این شرکت به پایان رساندیم. این در حالی است که شرکت بهپاک تندیس طلایی ملی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان را نیز دریافت کرد.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک ادامه داد: در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه بر کشور، بالاخص شرکت‌های تحت پوشش توسعه صنایع بهشهر، رشد بی سابقه ۳۶ درصدی سود عملیاتی نسبت به سال مالی گذشته را داشته ایم. همچنین ۴۶ درصد از بودجه ۶ ماهه عقب بودیم و در ۶ ماهه دوم علاوه بر جبران این عقب ماندگی ۱۰۰ درصد بودجه ۶ ماهه دوم را محقق و ۳۰ درصد اضافه بر کل بودجه پیش بینی شده سال مالی ۱۳۹۹ را محقق کردیم. همچنین با افتخار باید بگویم که امروز ۲ کارخانه دام و طیور و تصفیه روغن را از محل اعتبارات شرکت بهپاک و مشارکت سرمایه گذار در دست اقدام داریم.

توسلی با بیان اینکه این مهم، میسر نبود مگر با شناسایی فرصت‌ها در شرایط تهدید، انعطاف پذیری و تغییر استراتژی‌ها گفت: از جلمه اقدامات صورت گرفته در این راستا، تغییر هوشمندانه استراتژی‌های تولیدی شرکت به سمت ارائه خدمات کارمزدی روغن کشی و به کارگیری استحصالات بلغور سویای حاصل از خدمات کارمزدی به عنوان ماده اولیه تولید پروتئین سویا، که منجربه افزایش تولید پروتئین سویای انسانی با حاشیه سود بالا شده است.

وی با اشاره به کسب تندیس طلایی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و اخذ مجوز از سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان به منظور افزایش هدفمند نرخ فروش کالاهایی که در معرض زیان بوده اند افزود: تغییر سیاست فروش محصولات پروتئین سویا (از اعتباری به نقدی) و تلاش و همت شبانه روزی خانواده بزرگ بهپاک را، دیگر استراتژی در این حوزه عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک همچنین از کاهش ۵۳% هزینه‌های مالی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از طریق مدیریت بر منابع مالی و کاهش فروش اعتباری خبر داد.

توسلی در ادامه با تشریح اهم برنامه‌ها و فعالیت‌های شرکت در سال جاری به منظور تحقق شعار سال جهش تولید گفت: بومی سازی خطوط تولید و ارتقاء دانش فنی شرکت از جمله مهمترین اقدامات در راستای کاهش وابستگی در دوران تحریم بوده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا دستگاه پروتئین ساز وینگر که قیمت واردات آن ۵/۱ میلیون دلار است به همت و دانش همکاران پرتلاش شرکت با ۵/۱ میلیارد تومان در داخل کشور تولید شده است، گفت: تا به امروز ۳ دستگاه را به بهره برداری رسانده ایم و چهارمین دستگاه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت صنعتی بهپاک، راه اندازی و بهره برداری از خط ۶ تولید پروتئین وینگر با ظرفیت تولید روزانه ۱۵ تن و افزایش ۱۱% تولید روزانه پروتئین به دست توانای متخصصین داخلی شرکت بهپاک را از دیگر اقدامات در جهت جهش تولید شرکت در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد.

توسلی همچنین از آغاز ساخت خط ۷ تولید پروتئین وینگر با ظرفیت تولید روزانه ۱۵ تن به دست متخصصین داخلی شرکت تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: همچنین مخازن ذخیره سازی روغن با ظرفیت ۵۰۰۰ تن (شامل دو مخزن ۱۵۰۰ تنی و یک مخزن ۲۰۰۰ تنی) ساخت و بهره برداری شد که در نهایت افزایش ۵۹% ذخیره سازی روغن خام از ظرفیت ۸۵۰۰ تن به ۱۳۵۰۰ تن را در پی داشت.

شرکت ۵۰ ساله بهپاک نباید مورد بی توجهی قرار گیرد

دژپسند وزیر اقتصاد نیز در نشست رفع موانع تولید شرکت صنعتی بهپاک که در محل این کارخانه در شهرستان بهشهر برگزار شد، با اشاره به قدمت چندساله شرکت صنعتی بهپاک و خوشنامی نام تجاری در بین صنایع مشابه افزود: شرکت صنعتی بهپاک بیش از ۵۰ سال قدمت و سابقه فعالیت دارد بنابراین به هیچ وجه نباید نسبت به آن بی توجه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه به تقویت و ماندگاری این برند باید کمک کرد، ادامه داد: تفاهم نامه‌ای که در این نشست به امضا رسید می‌تواند برای ۲۰۰ نفر از افراد بومی منطقه به طور مستقیم اشتغالزایی داشته باشد که گام بسیار بزرگی است و تولید درون زا را توسعه می‌دهد که در نوع خود قابل توجه است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی همچنین گفت: چنین طرح‌هایی بر اقتصاد شهرستان و رونق تولید منطقه کمک خواهد کرد، بنابراین باید مورد توجه قرار گیرند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای در خصوص؛ مشارکت و تامین مالی در اجرای طرح تصفیه روغن شرکت صنعتی بهپاک با اعتبار ۶ هزار میلیارد ریال به امضاء رسید که برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10910806
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است