بین‌الملل 10:58 - 27 خرداد 1398
نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد که درباره توقف درگیری در این کشور با رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" مذاکره نخواهد کرد.

فائز السراج: با حفتر مذاکره نمی‌کنم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی در واکنش به مذاکره با خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" اظهار کرد که با حفتر برای حل بحران لیبی مذاکره نخواهد کرد، چراکه عملکرد وی در سال‌های اخیر نشان داد که او نمی‌تواند شریکی در روند سیاسی لیبی باشد.

السراج با بیان اینکه تاکنون شش بار با خلیفه حفتر دیدار و گفت‌وگو کرده، تأکید کرد که خلیفه حفتر به دنبال کسب زمان بود و سپس جنگنده‌هایی را برای بمباران طرابلس اعزام کرد.

وی در ادامه بر تداوم دفع حملات نیروهای حفتر به طرابلس تأکید کرد و گفت که رقیب خود (حفتر) را دیکتاتوری مانند معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی می‌داند.

نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی تصریح کرد: هدف اصلی دولت توافق ملی حفاظت از طرابلس است و به زودی اخبار مثبتی را در این باره خواهیم شنید.

از سوی دیگر، شرکت ملی نفت لیبی از آتش سوزی در نزدیکی مخازن نفتی این کشور در جنوب طرابلس خبر داد.

طبق این گزارش، آتش سوزی در اطراف مخازن نفت در نتیجه بمباران مستقیم این منطقه صورت گرفته است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم آتش‌نشانان موفق به مهار آتش در نزدیکی مخازن گاز LPG در انباری در منطقه جاده فرودگاه شدند تا بدین ترتیب از وقوع یک فاجعه انسانی و محیط‌زیستی جلوگیری شود.

شرکت ملی نفت لیبی از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا به منظور جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضرر و زیانی به این مخازن حیاتی، هرچه سریعتر از این منطقه دور شوند.

در همین راستا، مصطفی صنع الله، رئیس شرکت ملی نفت لیبی خواستار برقراری آتش‌بس، توقف جنگ و پایان دادن به حمله مستقیم به تأسیسات نفتی و استفاده از آنها برای اهداف نظامی شد.

انتهای پیام


10151754
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است