استانی 15:45 - 04 مهر 1399

دفاع مقدس مظهر حماسه، تدبیر و حکمت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی عزیزی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا موضوع بسیار مهمی است که باید همیشه خودمان و دیگران را به این امر مهم سفارش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید در مقابل نعمت‌هایی که خداوند متعال به ما عطا کرده شکرگزار باشیم، افزود: کسی که تقوا داشته باشد سعی می‌کند خودش را از آلودگی و راه کج محافظت کند و همواره سعی دارد تا راه راست را ادامه دهد.

امام جمعه موقت زاهدان در ادامه خطبه‌ها ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: دفاع مقدس ما مظهر حماسه، معنویت، دینداری، آرمان خواهی، ایثار، ایستادگی، تدبیر و حکمت است.

وی با بیان اینکه در آن ایام ایران دچار مشکلات داخلی بود و دشمن تصور می‌کرد می‌تواند ایران را به کنترل خود در آورد، گفت: جنگ تحمیلی را دشمن برای خاموش کردن انقلاب به راه انداخت اما همین جنگ باعث شعله ورتر شدن نیروی انقلاب و روحیه انقلابی شد.

حجت السلام عزیزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران قدرت‌های پوشالی جهان را به بازی گرفت و آنها را تضعیف کرد، بیان کرد: احساس اقتداری که از ناحیه رزمندگان ما در دوران دفاع احساس شد یکی از بزرگترین نیازهای جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه مفاهیم دفاع مقدس باید به نسل جوان جامعه منتقل شود. گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب جنگ تحمیلی را گنجینه عظیم نامیدند به این معنا است که بر گردیم و عمق دفاع مقدس را ببینم.

امام جمعه موقت زاهدان افزود: دشمنان با به کار گیری ابزار مختلف سعی دارند تا مانع انتقال مفاهیم واقعی دفاع مقدس و انقلاب به نسل جوان شوند زیرا اهمیت آن را می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه تنگناها و مشکلات امروز بیشتر از ایام دفاع مقدس نیست، تصریح کرد: قطعاً تنگناها و مشکلات امروز از دوران دفاع مقدس بدتر نیست و یا قدرت نظامی و سیاسی امروز ما کمتر از دوران نیست.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: امروزه به واسطه دفاع مقدس ما به جایی رسیده‌ایم که یک طرف میز ما و طرف دیگر همه دنیای استکبار با همه ابهت و تکبرش می‌نشینند و با ما مذاکره می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر هر کدام از ما به تکالیف و وظایف خود عمل کنیم بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شوند، اظهار داشت: کسانی که قرار است نظارت کنند باید گریبان آنانی که خون مردم را در شیشه می‌کنند بگیرند.


10733203
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است