استانی 13:13 - 06 بهمن 1398
ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات آژانس محیط‌زیست نشان می‌دهد، خسارات ناشی از طوفان یا سیل، احتمال ابتلا به افسردگی را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

افسردگی در کمین افراد سیل‌زده

به گزارش اینویرومونت نیوز، سیل خسارت مالی جدی همراه دارد و باعث فشار روحی شدید به افرادی می‌شود که مجبور به ترک خانه خود هستند.

خانوارهای کم‌درآمد 8 برابر بیشتر از سایرین از سیل آسیب می‌بینند  و 61 درصد از این خانوارها اجاره‌نشین هستند و درآمد اندک دارند و بیمه نیستند.

اطلاعات یکی از شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد 73 درصد از این افراد اجاره‌نشین، قادر به پرداخت اجاره خود بدون کمک مالی دیگران نیستند.

این آژانس اظهار کرد: با آماده‌سازی افراد می‌توان خسارت‌های ناشی از سیل را تا 40 درصد کاهش داد تا اختلالات سلامت روان نیز کاهش یابد.

کارولین داگلاس، از بخش مدیریت حوادث آژانس محیط‌زیست، گفت:"هر فردی که سیل را تجربه کرده باشد می‌داند که خسارات ناشی از سیل تأثیر بدی بر زندگی دارد."

درواقع این عواقب فقط فشار اقتصادی نیست بلکه از بین رفتن مواردی بدون جایگزینی، مانند احساسات است.

وی گفت: "ما در حال حاضر شاهد بروز سیل‌های مکرر و شدید به دلیل تغییرات آب و هوایی هستیم، بنابراین از همه می‌خواهیم که اقدامات ساده‌ای مانند انتقال اموال به طبقه بالا و کیسه‌هایی برای مدارک و دارو داشته باشند تا عواقب این پدیده طبیعی را کاهش دهند.

ماری دوناو یکی از کارکنان کمپ‌های سیل‌زدگان، گفت: "من برای افزایش آگاهی افراد در مورد عواقب سیل تلاش می‌کنم زیرا به دلیل فعالیت شغلی خود از عواقب آن بر سلامت روان افراد آگاه هستم."

بنابراین بررسی کنید که اگر در معرض خطر سیل هستید اقدامات پیشگیری لازم را انجام دهید.

انتهای پیام


10362911
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است