گوناگون 18:15 - 02 اسفند 1395
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به مناسبت عملیات «خیبر» باصدور بیانیه ای اعلام کرد: این عملیات بسیاری از هدف گذاری‌ های عملیاتی را در صحنه نبرد تحقق بخشید و موفقیت در عملیات خیبر عامل پیروزی های بعدی شد.

به گزارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این بیانیه آمده است: درس‌ها و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس و مصاف راهبردی با نظام سلطه و استکبار، پشتوانه سربلندی ملت ایران در عرصه «جهاد کبیر» و مقابله با «نفوذ» دشمن است. این بیانیه افزود: حوادث و رخدادهای هشت سال دفاع مقدس و کارنامه عملیات‌های رزمندگان اسلام در آن مقطع تاریخی، حاوی درس‌ها و عبرت‌های ارزشمندی در مسیر پیش روندگی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور بوده است و کارایی سلاح «ایمان»، «معنویت» و «مدیریت جهادی و انقلابی» مقابل الگوهای مادی و تجهیزات محور در عرصه‌های نبرد با دشمنان را مورد تاکید قرار می‌دهد.

دربخش دیگری از بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه شده است : هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت «وحدت» و یکپارچگی ملی و تبعیت از «ولایت فقیه» و رهبری انقلاب، رمز پیروزی بر دشمن و عبور از چالش‌ها و توطئه‌های رنگارنگ بیگانگان و بدخواهان ایران اسلامی است.

این بیانیه در ادامه، عملیات غرورانگیز خیبر را از نقاط عطف مقاومت و دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران در برابر استکبار جهانی و رژیم بعثی صدام قلمداد و خاطرنشان کرد: «عملیات خیبر» در سوم اسفندماه سال 1362 که با هدف دست یابی به جاده بصره ـ العماره و تصرف جزایر شمالی و جنوبی مجنون انجام شد، نخستین گام رزمندگان اسلام در اجرای راهبرد عملیات آبی ـ خاکی در جنگ تحمیلی بود که در آن، تفکر خلاق نظامی فرماندهان جنگ با نگاه به واقعیت‌ها و الزامات صحنه نبرد منجر به تضعیف روحیه و اراده دشمن بعثی و تقویت روحیه رزمندگان در اجرای عملیات‌های بزرگ، موفق و راهبردی «کربلای 5» و «والفجر 8» شد.

این بیانیه یاد و خاطره شهدای تاریخ ساز هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) را تکریم کرد و بر بهره‌گیری از درس‌ها و آموزه‌های آن دوران طلایی و افتخارآمیز در عرصه مقابله با راهبردها و تاکتیک‌های نوین دشمن و نظام سلطه و استکبار علیه ملت ایران به ویژه در عرصه مقابله با «نفوذ»تاکید کرد.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه اش تاکید کرد: تردیدی نیست تقابل راهبردی انقلاب و نظام اسلامی با نظام سلطه و صهیونیسم و در راس آن «شیطان بزرگ» و «طاغوت اعظم» آمریکای خبیث در اشکال پیچیده و جدید همچنان ادامه داشته و در این عرصه ملت ایران با تأسی به منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و به برکت هوشمندی و هوشیاری کم نظیر خود و حضور آگاهانه و به موقع در میدان‌های «جهاد کبیر» دچار «غفلت راهبردی» نشده و به دشمن نیز اجازه عرض اندام نخواهد داد.

سوم اسفند سالروز انجام عملیات ظفرمند خیبر در هورالهویزه و جزایر مجنون در سال 1362 است.

در این عملیات بیش از 23 یگان دشمن بطور متوسط از 20 تا 100 درصد منهدم شد، 15هزار نفر از نیروهای دشمن زخمی و کشته شدند، 150 دستگاه تانک و نفربر و 200 دستگاه خودروی دشمن منهدم و تیپ 56 زرهی دشمن به میزان 100 درصد منهدم شد.

همچنین ، یکهزار و 140 نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند که در میان آنها 35افسر ارشد، 130 درجه دار و 873 سرباز و جیش الشعبی(نیروهای داوطلب) و نیز 102 غیرنظامی از کشورهای مصر، سودان، مراکش، سومالی وعراق مشاهده می شد.

در اجرای این عملیات، مجموع یکهزار و180 کیلومتر از زمین های منطقه آزاد شد که به ترتیب یکهزار کیلومتر مربع در هور، 140 کیلومتر مربع در جزایر و 40 کیلومتر مربع در طلایه را شامل می شد.


8834745
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است