استانی 17:30 - 27 مرداد 1398
مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام خبر داد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: طرح احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام از سوی شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز ابلاغ شده و قرار است در آینده نزدیک احداث شود و با راه اندازی این فازخوراک دریافتی پالایشگاه از 6.8 به 10.2 میلیون مترمکعب افزایش می یابد و تولید محصولات پنجگانه به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد .

احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در آینده‌ی نزدیک

شهریار داری‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه در سال گذشته از 250 میلیارد ریال کالای مورد نیاز خریداری شد که از این میزان، حدود ۶۰ درصد آن از تولیدات داخلی بوده است.  

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه مهم‌ترین اهداف عملیاتی پالایشگاه ایلام در سال جاری، تولید پایدار و ایمن با ظرفیت حداکثری و رعایت کیفیت محصولات است، گفت: این واحد صنعتی در راستای رونق تولید، علاوه بر برنامه‌های تولید پایدار با حداکثر ظرفیت، با توجه و نگاه ویژه به بهره جستن از محصولات شرکت‌های تولیدی داخل کشور،اثر مستقیم و بسزایی در رونق تولید برای تولید کنندگان داخلی رقم خواهد زد.

داری‌پور ادامه داد: پالایشگاه گاز ایلام در سال گذشته سال مطلوبی را در بخش‌های مختلف تولید، تعالی، انضباط مالی، سلامت اداری، پژوهش و غیره تجربه نموده به نحوی که در بخش تولید نسبت به دو سال قبل بیشترین پایداری و تحقق تولید را محقق ساخته است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته این شرکت،موفق به دریافت تقدیرنامه ۵ ستاره سرآمدی و تعالی از شرکت ملی گاز، رتبه دوم سلامت اداری و رتبه اول پژوهش در بین پالایشگاه های گاز کشور و همچنین در انضباط مالی موفق به کسب امتیاز مطلوب در صورتحساب های مالی حسابرسی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در این شرکت، پنج محصول گاز شهری، اتان،گاز مایع خام، میعانات گازی و گوگرد تولید می‌شود،اظهار داشت: از این تعداد محصول تولیدی،سه محصول اتان ، گاز مایع خام و میعانات گازی خوراک پتروشیمی ایلام می باشد که تا راه اندازی کامل این شرکت به سایر مبادی  مصرف ارسال می شود. وی اظهار داشت: در حال حاضر این محصولات با سختی فراوان به دیگر مبادی مصرف در سطح کشور ارسال می‌شوند، همچنین گوگرد پاستیلی از دیگر محصولات پالایشگاه است که سال گذشته نیمی از ۶۰ هزار تن تولیدی به مصرف شرکت های داخل و نیم دیگر نیز به خارج از کشور صادر شده است.

داری‌پور ادامه داد: در سال جاری برنامه‌هایی برای فروش برخط و اینترنتی گوگرد در دست اقدام است که با تحقق آن، فروش این محصول با تسهیل بیشتری برای خریداران همراه خواهد بود.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: در مورد دستیابی به استانداردهای زیست محیطی در سال‌های گذشته اقدامات و پروژه‌های مهم در این شرکت از جمله احداث تصفیه خانه پساب صنعتی، حذف چاله سوزان، جنگل‌کاری فضای سبز پالایشگاه چند برابر استاندارد، اجرای مدیریت پسماند، احداث جایگاه تفکیک پسماند، تحویل پسماندهای ویژه به شرکتهای مورد تایید سازمان محیط زیست و غیره انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز برنامه‌هایی از جمله نصب و راه اندازی لجن سوز واحد تصفیه خانه پساب، غنی سازی جنگل‌های محدوده پالایشگاه، پروژه مدیریت چرخه آب و پساب و غیره در دست اقدام می باشد که همگی نشان از توجه و اهمیت دادن به استانداردهای محیط زیستی در پالایشگاه گاز ایلام است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت:بیشترین میزان گاز تصفیه شده تحویلی به خط سراسری در سال گذشته به نسبت سه سال اخیر و نیز بالاترین میزان فروش گاز مایع خام در سال گذشته در قیاس با سالهای قبل، پایداری تولید در واحدهای بازیافت گوگرد با تولید یکی از خالص ترین گوگردهای کشور و نیز پایداری تولید و فروش میعانات گازی، نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران این شرکت است.

داری پور افزود : پالایشگاه گاز ایلام اهداف استراتژیک خود را هم‌راستا با اهداف شرکت ملی گاز ایران تعیین کرده و به همین منظور در این شرکت چشم انداز افق سال ۱۴۰۴ با عنوان شرکت سرآمد پالایش گاز کشور در دسترسی به ۵ هدف کلان در حوزه‌های تولید، پژوهش، HSE ، تعالی سازمانی و بهره‌وری تدوین شده که  برای رسیدن به چشم انداز شرکت، اهداف استراتژیک ۲۴ گانه‌ای تعریف شده که برای رسیدن به این هدف در هر یک از واحدهای شرکت نیز اقدامات و پروژه‌های شفافی ترسیم شده است که به صورت مستمر مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند تا از روند انجام و پیشرفت آنها اطمینان حاصل شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صنایع نفت و گاز به واسطه وجود خطرات و پتانسیل حوادث، رعایت ایمنی در کلیه فعالیت‌ها یکی از ارکان مهم انجام کار است، در این شرکت بصورت م ستمر برای کلیه پرسنل اعم از رسمی و پیمانکاری دوره های آموزشی ایمنی برگزار می شود و در کنار آن پرسنل واحد HSE   با برنامه ریزی و انجام فعالیت‌های مدون، موفق به حداقل رساندن حوادث در طی چند سال گذشته شده اند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه فاز دوم این پالایشگاه در آینده نزدیک احداث می شود،گفت: طرح احداث فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام از سوی شرکت ملی گاز ایران به شرکت مهندسی و توسعه گاز ابلاغ شده و قرار است در آینده نزدیک احداث شود و با راه اندازی این فازخوراک دریافتی پالایشگاه از 6.8 به 10.2 میلیون مترمکعب افزایش می یابد و تولید محصولات پنجگانه به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.



انتهای پیام


10211779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است