گوناگون 16:05 - 05 تیر 1401

تعلیم و تعلم راهی است که اهل بیت به ما نشان داده اند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اشفاق وحیدی در مراسمی که در ملبورن استرالیا برپا شد گفت: راه تعلیم و تعلم همان راهی است که اهل بیت عصمت و طهارت برای پیروان خود و تمام بشریت نشان داده‌اند.

وی افزود: کسب آموزش عالی از سوی نسل جوان به ریشه کنی فقر در جامعه کمک شایانی می‌کند و همزمان میزان باسوادی اقشار جامعه آنان را در برابر ظلم و نابرابری بیدار می‌کند.

امام جمعه ملبورن گفت: علم و اهل تدریس و تعلم از جایگاه مقدسی در دین مبین اسلام برخوردارند، پیام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلم نیز دانش جستن از سوی امت خود بود. و بنا بر حدیث نبوی، پیامبر شهر علم هستند و علی ابن ابی طالب علیه السلام دروازه شهر علم. لذا بنابر فرمان الهی و منویات اهل بیت اطهار علیهم السلام آموختن علم و فراگیری آن برای دیگران را باید در اولویت زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه ملبورن هشدار داد: قدرت‌های استکباری همواره ملت‌هایی که در حوزه علم و فن آوری ضعیف هستند، را در تنگنا قرار داده و آنان را به سمت تاریکی و شکست سوق می‌دهند.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا و امام جمعه ملبورن تاکید کرد: امروز باید نسل جوان را به کسب علم و آموزش عالی و بهره‌برداری از آن در راستای توسعه و رفاه ملت‌ها تشویق نمائیم تا جلوی ناهنجاری‌ها و توطئه بدخواهان برای تخریب جوامع گرفته شود.


11605631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است