استانی 15:27 - 04 خرداد 1397

ملت ایران ۴۰ سال تجربه مقابله با تحریم ها را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی دری در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره هرمز با اشاره به دیدار کارگزاران ‌نظام ‌با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بیان بیش از ۴۰ نکته اساسی در این دیدار توسط معظم له می تواند رهگشای مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور ما باشد. به فرموده رهبر معظم انقلاب، اصل مهم در مذاکرات هسته ای، رفع تحریم ها است و هر گونه مذاکره با اروپا باید بر اساس این محور صورت گیرد.

دری بیان داشت: دشمنان از پیشرفت کشور در دانش و تکنولوژی ناراحتند بنابراین اگر همه متحد و در کنار هم روی توان و ظرفیت های داخلی خود ایستادگی و مقاومت کنیم، دشمنان نمی توانند به کشور آسیب بزنند. اگر به سرمایه ای داخلی، ظرفیت ها، منابع و جوانان تحصیلکرده خود اتکا کنیم، کشور سربلند خواهد شد و عزت می یابد.

امام جمعه هرمز افزود: نباید تمام جریانهای اقتصادی ما بنشینند و ببینند سرانجام برجام چه می شود؟ آمدن شرکتهای خارجی بدون هزینه نیست. شرکت توتال فرانسه هم اینک تمام اطلاعات نفتی و مخازن مشترک ما را به دست آورده و می تواند با همکاری با کشور خارجی سرمایه ما را به تاراج بدهد.

خطیب جمعه هرمز افزود: متاسفانه گره زدن مشکلات اقتصادی درون کشور به خارج از سوی برخی ها موجب تشدید مشکلات شده ، طوری که ناخواسته همه مسائل مربوط به افزایش قیمت کالاها در بازار را به افزایش قیمت دلار گره می زنند.

وی بیان داشت: ملت ایران ٤٠ سال تجربه مقاومت در مقابل تحریم ها را دارد و با شرایط تحریم پیشرفتهای مختلفی در عرصه های مختلف نظیر صنایع پیشرفته دفاعی را به دست آورده است.

حجت السلام دری افزود: امروز نیز به حدی رسیده ایم که آمریکا از موشکهای دفاعی ما می ترسد، یک برجام آمریکایی را بدون شرط رهبری مبنی بر امضای رئیس جمهوری آمریکا در خصوص برداشتن تحریمها تجربه کردیم، پس دیگر سراغ برجام اروپایی بدون درنظرگرفتن توصیه های رهبری نرویم.

وی بیان داشت: هر چند که دولت آمریکا با خروج یک طرفه از برجام ، خود را در جامعه جهانی بی آبرو کرد ولی آن معدود افراد باقی مانده که دل به مذاکره با آن بسته بودند نیز باید با خود ددمنشی این دولت آشنا شوند.

امام جمعه هرمز بیان داشت: رهبر انقلاب برای مذاکره با اروپا در خصوص برجام شروط ششگانه ای تبیین کردند که باید مورد توجه مسئولان دیپلماسی قرار گیرد.

وی گفت: طبق تاکیدات رهبری نباید آدرس غلط به مردم داد، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران کشورهای قدرتمند دنیا را در خصوص فناوری هسته ای ما سر میز مذاکره کشاند و پیشرفتهای ما در این علم و غنی سازی ٢٠ درصدی آنها را بر سر میز مذاکره آورد.

حجت الاسلام  دری با اشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهراظهارداشت: در جریان آزاد سازی خرمشهر رزمندگان ایران اسلامی توطئه بزرگ دشمنان را خنثی و دشمن بعثی را وادار به فرار کردند.

امام جمعه هرمز بیان داشت : فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ اسلام بود که تحقق آن با هیچ یک از معادلات پیشرفته نظامی قابل مقایسه نبود.

حجت الاسلام دری در ادامه با گرامیداشت پنجم خرداد روز نسیم مهر و حمایت از خانواده زندانیان بیان کرد: با زندانی شدن سرپرست خانواده اعضای این خانواده در معرض آسیب و تهدید اجتماعی قرار می گیرند.

امام جمعه هرمز در پایان با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) گفت: حضرت خدیجه و حضرت زهرا (س)بهترین الگوهای تکرار نشدنی تاریخ اسلام هستند که زنان و مردان آزاده و مسلمانان جهان باید از آنها درس بگیرند.

حجت الاسلام دری  افزود: معنای حضرت خدیجه (س) را باید از زلالی حضرت زهرا (س) شناخت که همه وجودش را وقف پیامبراسلام (ص) کرد


9790090
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است