فرهنگی‌هنری 23:59 - 01 مرداد 1396
بیش از ده تن از فارسی آموزان سطح پیشرفته حاضر در هشتاد و چهارمین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی که علاقه‌­مند به حوزه خبرنگاری و گزارشگری و مقاله نویسی در مطبوعات و خبرگزاری‌ها هستند، در کلاس­‌های آموزش خبرنویسی شرکت کردند.

برگزاری کلاس‌­های خبرنویسی برای فارسی‌آموزان خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با توجه به اعلام نیاز برخی از رسانه‌های تصویری و خبرگزاری­‌های داخلی برای استفاده از فارسی آموزانی که علاقه­‌مند به فعالیت در حوزه خبرنگاری و گزارشگری تلویزیونی و رادیویی در کشور خودشان بودند، موضوع برگزاری کلاس خبرنویسی به صورت اختیاری در جلسه افتتاحیه هشتادوچهارمین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی مطرح شد و فارسی آموزان سطح پیشرفته بیشترین ابراز علاقه برای شرکت در کلاس‌­ها را مطرح کردند.

بر همین اساس برای برگزاری این کلاس­‌ها با استادان بنام آموزش خبرنویسی از جمله یونس شکرخواه، نمکدوست، احمد توکلی و حسین امامی مشورت شد و در نهایت در دو جلسه فشرده اصول اولیه خبرنویسی و مقاله نویسی توسط احمد توکلی تدریس شد.

در نخستین جلسه آموزش خبرنویسی که با حضور فارسی آموزان سطح پیشرفته و استادان زبان فارسی و تدریس احمدتوکلی برگزار شد، مطالب اولیه ارزش‌های خبری، عناصر خبری و اصول و سبک­‌های خبرنویسی، به خصوص خبرنویسی مدرن آموزش داده شد و از آنها درخواست شد تا ضمن مطالعه روزنامه‌های ارائه شده در کلاس، ارزش­‌ها در لیدخبری را مشخص کرده و برای جلسه دوم آماده کنند.

این فارسی آموزان شرکت کننده در کلاس، در جلسه دوم خبرهایی را تنظیم کرده و در کلاس ایرادات خبری‌شان اصلاح و نکات مهم خبرنویسی و تیتر زنی را فرا گرفتند.

از آنجایی که شغل آفرینی برای فارسی آموزان در استقبال و گسترش زبان فارسی اهمیت بسزایی دارد، برگزاری کلاس‌های خبرنگاری و همچنین فن ترجمه، ضمن معرفی هرچه بهتر و بیشتر متون ادبی و اخبار ایران و جهان، در افزایش این علاقه­‌مندی موثر خواهد بود.

احمد توکلی مدرس این دوره دارای مدرک دکترای مدیریت رسانه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوده و چندین کتاب در حوزه خبر‌نویسی و گزارش نویسی تالیف کرده است.



58243

 


9287613
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است