استانی 22:30 - 26 تیر 1398

صرفه جویی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده عصر چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در تأمین درآمدهای کشور حداقل با ۲۰ درصد کاهش مواجه خواهیم بود که امیدواریم تا پایان سال جبران شود و احتمال آن ضعیف است.

وی افزود: با این وجود باید صرفه جویی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و مسئولین در کنار مردم بر امر صرفه جویی اهتمام ورزند زیرا با همکاری مردم، امسال توانستیم تابستان را تاکنون بدون خاموشی سپری کنیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به مساله برگزاری انتخابات در سال جاری نباید جو اجتماعی و مردمی را ملتهب کرد و کاندیداهای احتمالی با وعده‌های انتخاباتی و سیاه نمایی سعی در جلب آرای مردم را نداشته باشند زیرا تخلف است و از سوی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی برخوردهای لازم صورت می‌پذیرد.

آقازاده ضمن گله مندی از سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به توزیع اعتبارات هزینه‌ای استان بیان کرد: این ابلاغ‌ها و مسلوب کردن اختیارات شورای برنامه ریزی استان و شهرستان‌ها در سیاست دولت و مجلس نیست.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور در تخصیص اعتبار و بودجه برای دستگاه‌های ملی در نظر داشته باشد توزیع بودجه در استان‌ها انجام شود زیرا این موضوع مطابق نظر رئیس جمهور و رئیس مجلس نیز می‌باشد و استان‌ها می‌توانند با کارشناسی این اعتبارات را در خود استان توزیع کنند.

آقازاده گفت: فرمانداران شهرستان‌ها ظرف یک هفته فرصت دارند نظرات خود را در خصوص توزیع اعتبارات متوازن به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارسال کنند.

استاندار مرکزی با اشاره به تصویب طرح جامع اراک با اندک تغییرات اظهار کرد: یکی از این تغییرات جایگزینی طرحی به جای پروژه ۵۸ متری است و مقرر شد ظرف دو ماه آینده این طرح جایگزین ارائه شود و در ابتدا به تأیید شورای برنامه ریزی و توسعه استان و سپس شورای عالی شهرسازی برسد.

آقازاده گفت: در این جلسه مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نسبت به انتخاب مشاور برای طرح تفصیلی شهر اراک اقدام کند.

وی با اشاره به سفر رئیس دستگاه قضا به استان مرکزی طی هفته گذشته اظهار کرد: در جلسه شورای قضائی استان، رئیس قوه قضائیه نزدیک به ۴۰ الی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دستگاه‌های قضائی استان اختصاص داد.

آقازاده گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی و شورای اداری که با حضور رئیس دستگاه قضا در استان برگزار شد مصوبات خوبی را به همراه داشت و قرار است کارگروهی در این خصوص مشخص شود و نماینده استانداری و دستگاه قضائی در حال به نتیجه رساندن این موضوع هستند.

وی تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه قول مساعد داد مشکلات اقتصادی، صنعتی استان در کارگروه مورد بررسی قرار بگیرد و در ادامه در جلسه سران سه قوه مطرح شود تا بتوان مشکلات تولید و بخش‌های صنعتی و کارگری استان را بر طرف ساخت.


10180939
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است