اجتماعی 12:29 - 03 تیر 1397
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران از حامی یابی ۹ هزار کودک یتیم در ماه رمضان از سوی ۸۷۰۰ نیکوکار تهرانی خبر داد.

جزییات توزیع«فطریه» پرداختی تهرانی‌ها / «بی‌سرپرست شدن»،علت پوشش حدود۵۰ درصد مددجویان

به گزارش ایسنا، محسن ولیئی در نشست خبری امروز خود از پرداخت سه میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان فطریه و کفاره از سوی شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: این میزان نسبت به کفاره و فطریه سال گذشته شهروندان تهرانی که دو میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان بوده، ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به این که یکی از برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان اطعام نیازمندان بوده است اظهار کرد: ۴۳ هزار فعالیت اطعام نیازمندان در ماه رمضان انجام شده و دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای انجام این فعالیت از سوی خیرین استان تهران پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به طرح مصباح الجنه و پرداخت ۱۷۶ میلیون تومان کمک به ۳۷۸ خانوار در این طرح تصریح کرد:  در طرح مصباح الجنه مسئولین به هم نشینی با نیازمندان تشویق می شوند و با حضور در منازل آنها تلاش می کنند تا نیازهایشان را برطرف کنند.

ولیئی با بیان این که امسال جمع آوری زکات فطره منظمتر از سالهای گذشته انجام شده است افزود: در دبیرخانه زکات استان و با حضور استاندار قرار شد تا کلیه دستگاه‌ها، سمن ها و خیریه‌ها صندوق هایشان را تحت عنوان لگوی دبیرخانه شورای زکات در اختیار مردم قرار دهند گفت: همچنین نیروی انتظامی نیز همکاری خوبی برای جمع آوری صندوق های غیر مجاز انجام داد. به این ترتیب بین کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ... نیز نسبت به سال گذشته همکاری درون سازمانی بیشتری وجود داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت "حامی آرزوها" برای برآورده کردن آرزوی فرزندان ایتام نیز گفت: تا این لحظه ۲۵۰۰ آرزوی این کودکان در این سایت جمع آوری و بارگذاری شده است که ۱۲۲۱  آرزوی آنها تا این لحظه از سوی حامیان و خیرین تقبل شده است. ارزش مادی آرزوهای برآورده شده این کودکان تا کنون ۴۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان بوده است. این سایت در طول سال فعال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با اشاره به فعالیت مشترک بین کمیته امداد و صدا و سیما برای برگزاری ۳۰ شب برنامه در بوستان گفت و گو و برای شهروندان تهرانی اظهارکرد: بیش از ۶۴ هزار نفر در این برنامه حضور پیدا کردند. همچنین طرح های خودکفایی و اشتغال نیز از ۳۰ استان در این برنامه برگزار شد و یک میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان مجموع فروش خانواده‌ها در این برنامه بود. همچنین ۲۱ هزار نفر از فعالیتهای فرهنگی در بوستان گفت و گو بازدید کردند.

ولیئی با بیان این که در این برنامه هر شب یک زندانی از جرائم غیر عمد نیز آزاد شده است اظهار کرد: شهروندان تهرانی در مجموع نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری کرده و تا پایان ماه رمضان ۲۷ زندانی را آزاد کردند.

وی با اشاره به نحوه توزیع زکات فطره و  کفاره جمع آوری شده بین نیازمندان نیز توضیح داد: در مجموع ۲۵۰ میلیون تومان از این مبلغ سهم خرید ماکارونی، بیش از ۲۰۰ جهیزیه برای نوعروسان به ارزش ۱ میلیارد تومان ، تهیه ۱۵ واحد مسکونی و کمک هزینه درمان دو هزار بیمار صعب العلاج خواهد شد.

ولیئی با بیان این که در حال حاضر ۵۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان تهران هستند اظهار کرد: در مجموع ۱۵ هزار خانوار از یک یا چند خدمت کمیته امداد استفاده می کنند. همچنین ۸۷۱ کودک زیر ۵ سال دچار سوء تغذیه شناسایی شدند که بین آنها بسته های غذایی به رقم ۸۲ میلیون تومان توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال برای ۷ هزار و ۴۲۳ نفر  حق بیمه تامین اجتماعی واریز شده است گفت: مجموع واریزی کمیته امداد در حدود ۲  میلیارد و ۳۵۵ میلیون تومان بوده است. همچنین در این مدت ۴۱۳ نفر با تامین شدن جهیزیه شان ازدواج کردند.

ولیئی با بیان این که کمیته امداد برای کمک هزینه اجاره مستاجرین ۵۶۳۰ خانوار ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان به آنها کمک می کند تصریح کرد: در کمیته امداد امام خمینی استان تهران ۲۰ هزار مستاجر تحت پوشش هستند که ۹ هزار نفر آنها در شهرستان و ۱۱ هزار نفر از آنها در شهر تهران حضور دارند.

وی در ادامه از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه کارگشایی از سوی کمیته امداد امام خمینی استان تهران خبر داد و گفت: دو هزار و ۳۸۲ خانوار جدید نیز امسال تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که مهمترین علل پوشش آنها فوت سرپرست خانوار است.

ولیئی با بیان این که ۴۹ درصد از افراد تحت پوشش سرپرست خانواده‌شان را از دست داده‌اند افزود:  ۲۶ درصد از آنها به دلیل طلاق، ۱۸ درصد به دلیل از کار افتادگی سرپرست خانوار ، ۴ درصد به دلیل زندانی شدن سرپرست و ۳ درصد به دلیل بیماری سرپرست تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان این که در سال ۹۷ قرار است تا ۴۶ میلیارد تومان برای ایجاد ۲ هزار و ۳۰۰ شغل از منبع اعتبارات بانکی پرداخت شود تصریح کرد: همچنین قرار است از اعتبارات کمیته امداد و صندوق امداد ولایت ۵۴ میلیارد تومان برای ایجاد هزار و ۱۵۰ شغل استفاده شود.

همچنین با پیگیری صندوق توسعه  ملی ۷۲ میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان اعتبار ابلاغ شده است تا برای  آنها ۲۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شود.

ادامه دارد


9820815
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است