علمی فناوری 14:28 - 20 آذر 1398
برای سومین سال متوالی؛
بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی پایگاه شاخص‌های اساسی علم ESI و WOS دکتر مقصود امیری، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه‌طباطبائی برای سومین سال متوالی در جمع دانشمندان یک درصد پراستناد ایرانی در سطح بین‌المللی قرار گرفت.

استاد ایرانی دانشمند یک درصد برتر جهان معرفی شد

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، بر اساس نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر در نظام رتبه‌بندی ESI یا همان Essential Science Indicators دکتر مقصود امیری، استاد تمام گروه مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبائی برای سومین سال متوالی در جمع دانشمندان پراستناد (یک درصد برتر جهان) قرار گرفت.

دکتر امیری تاکنون بالغ بر۳۰۰ مقاله در مجلات معتبر پژوهشی و ISI به چاپ رسانده است. بر اساس گزارش ESI  و Wos، طی ۱۰ سال گذشته، بیش از ۷۴۶ ارجاع به مقالات وی با  اچ‌ایندکس ۲۰ ثبت شده است.

پایگاه شاخص‌های اساسی علم یا ESI یکی از فرآورده‌های کمپانی کلاریویت آنالتیکس است که نویسندگان یک درصد برتر دنیا نیز از طریق آن شناسایی و معرفی می‌شوند. محققان بر اساس تعداد استنادهای دریافتی مقالات آنها در رشته‌های ۲۲ گانه علم، مرتب‌سازی می‌شوند و یک درصد آنها تحت عنوان دانشمندان یک درصد برتر انتخاب می‌شوند.

پایگاه شاخص‌های اساسی (ESI )، گرایش‌های مختلف علوم را به ۲۲ شاخه اصلی از جمله فیزیک، شیمی، میکروب‌شناسی، ریاضی، پزشکی بالینی، داروشناسی و سم شناسی، بیوشیمی، اقتصاد و غیره تقسیم کرده و هر دو ماه یک بار افراد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بر اساس میزان ارجاع به مقالات چاپ شده آن‌ها در بازه زمانی ۱۰ سال گذشته رتبه‌بندی کرده و اسامی یک درصد برتر هر گروه را اعلام می‌کند.

انتهای پیام


10316729
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات جدید مشخص کرده است که مدل‌های آب و هوایی می‌توانند حرکت و جابجایی ماهواره‌ها را به درستی پیش‌بینی کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در مسیر تحقق شفافیت و بهبود برنامه ریزی حاکمیتی و نظارتی در طول کمتر از یک سال ۶ داشبود و سامانه تخصصی به بهره برداری رسید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت میانبرها را با همکاری وزارت بهداشت ایجاد می‌کند و برای این منظور مسیرها و همچنین اطلاعات لازم را ارائه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مالک اسپیس‌ایکس می‌گوید هیچ مدرکی دال بر وجود موجودات فضایی و بیگانگان در زمین ندیده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در زمینه هوش مصنوعی، مایکروسافت قصد ایجاد اتحاد با شرکت‌های بزرگ همچون سامسونگ را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران گفت: برای ساماندهی مسائل دانشگاه آزاد در استان تهران بر تشکیل هرچه سریعتر کمیته اقتصادی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق مشخصات فاش‌شده، اوپو پد ۳ با پردازنده‌ قدرتمند و نمایشگر با کیفیت از راه خواهد رسید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل تلگرام معتقد است که حذف این پیام‌رسان از اپ استور چین در نهایت به ضرر خود اپل خواهد بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک اعلام کرد که «ایکس» قصد دارد برای جلوگیری از هجوم بی‌امان بات‌ها، از کاربران جدید یک دلار پول برای پست کردن و لایک زدن و کامنت گذاشتن هزینه دریافت کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه کار دانشگاه تهران از ۲۱ تا ۲۳ خرداد با هدف تکمیل چرخه مهارت، آموزش و اشتغال برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است