بین‌الملل 04:26 - 06 آبان 1395
ناتو بر همکاری خود در بزرگ ترین عملیات تقویت نظامی این ائتلاف در مرزهای روسیه پس از پایان دوره جنگ سرد تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در راستای بزرگ ترین عملیات تقویت نظامی ناتو در مرزهای روسیه پس از جنگ سرد، انگلیس اعلام کرد، سال آینده جنگنده هایش را به رومانی خواهد فرستاد و آمریکا نیز وعده داد که سربازان، تانک ها و توپخانه اش را در لهستان مستقر خواهد کرد.



آلمان، کانادا و سایر متحدان ناتو نیز در نشست وزیران دفاع ناتو، درست در همان روزی که 2 ناو جنگی مسلح به موشک کروز روسیه وارد دریای بالتیک، حد فاصل سوئد و دانمارک شدند، اعلام کردند که نیروهای خود را روانه لهستان و رومانی خواهند کرد.



'ینس استولتنبرگ' دبیرکل ناتو گفت، مشارکت این نیرو برای ایجاد نیروی جدید و قدرتمند در بالتیک و اروپای شرقی، پاسخی سنجیده به 330 هزار نیروی روسی مستقر در بخش غربی روسیه در نزدیکی مسکو است.



وی روسیه را به ادامه حمایت از شورشیان در اوکراین متهم کرد و افزود، تنها در این ماه، روسیه موشک های اسکندر با قابلیت حمل سلاح هسته ای در کالنینگراد مستقر کرد و توافقنامه پلوتونیوم قابل استفاده در ساخت تسلیحات با آمریکا را تعلیق کرد.



حمله روسیه به اوکراین و ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و تصمیم غرب برای اعمال تحریم های تلافی جویانه علیه مسکو شروع روند ایجاد تنش میان روسیه و ناتو بود.



با توجه به نمایش قدرت روسیه در طول سواحل اروپا با اعزام ناوگان هوایی اش به سوریه، هدف وزیران دفاع ناتو وفای به عهد ژوئیه، سران ناتو در باره اعزام نیرو به کشورهای حوزه بالتیک و شرق لهستان از اوایل سال آینده میلادی است.



آمریکا به اجرای تعهدات اروپا در زمینه استقرار چهار گروه رزمی متشکل از چهار هزار سرباز امید دارد، اقدامی که در راستای واکنش ناتو به ضمیمه کردن کریمه از سوی روسیه و نگرانی از امکان تلاش مسکو برای اجرای تاکتیکی مشابه در جمهوری های سابق اتحاد جماهیر شوروی صورت می گیرد.



در نشست روز چهارشنبه وزیران دفاع ناتو، فرانسه، دانمارک، ایتالیا و سایر متحدان به گروه های رزمی چهارگانه تحت امر آمریکا، انگلیس، کانادا برای اعزام به لهستان، لیتوانی، استونی و لتونی پیوستند.



'ینس استولتنبرگ' دبیرکل ناتو گفت، این تعهدات نمایش آشکار التزام اروپا و آمریکاست.

وی از این طرح به عنوان یک عامل بازدارندگی مطمئن و ابزاری برای بازدارندگی و نه تحریک به درگیری یاد کرد.



به گفته دیپلمات ها، این تعهدات همچنین حامل پیام برای 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست که از متحدان اروپایی ناتو به خاطر ادا نکردن حق خود گلایه دارد.

چهار گروه رزمی در هرگونه جنگ احتمالی، از سوی 40 هزار نیروی واکنش سریع ناتو و در صورت لزوم، با نیروهای بیشتر پشتیبانی خواهند شد.





انتهای پیام/

8248989
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید می‌گوید که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشغول گفتگو در مورد حمله احتمالی این رژیم به شهر رفح در جنوب غزه هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در داخل دچار اختلافات زیادی است، ولی نباید این مسئله را علنی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است