علمی فناوری 09:39 - 05 بهمن 1395
مقاله ی دکتر کورش عشقی و دکتر مهدی نجفی دو عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی صنایع در میان ده مقاله ی داغ و پر استناد یکی از مجلات معتبر انتشارات Elsevier شناخته شد.

دو مقاله محققان کشور در فهرست مقالات داغ الزویر

به گزارش ایسنا، این مقاله با عنوان "ارائه یک مدل چند هدفه پایدار جهت برنامه ریزی اقدامات لجستیکی در فاز پاسخ به زلزله" که در مجله ی Transportation Research: Part E منتشر شده است، در بازه ی زمانی 5 ساله (2017-2012) به عنوان یکی از ده مقاله ی داغ و پر استناد انتشارات معتبر Elsevier معرفی گردیده است.

دکتر نجفی در خصوص این مقاله می گوید: در اغلب موارد به هنگام وقوع زلزله، منابع در دست جهت پاسخ گویی و امداد کمتر از میزان مورد نیاز است. از اینرو در چنین شرایطی سازمان های امدادی باید از منابع موجود به صورت کارا استفاده نمایند تا بتوانند بهترین نتایج قابل حصول را از فرایند امداد داشته باشند. از دیگر مواردی که معمولا این نوع سازمان ها در شرایط وقوع بحران هایی نظیر زلزله با آن مواجه هستند عدم دسترسی به اطلاعات دقیق می باشد که این عدم دقت در اطلاعات خود می تواند منجر به تشدید پیچیدگی های مساله برنامه ریزی در شرایط اضطرار شود.

این استادیار دانشکده ی مهندسی صنایع در ادامه افزود: برای مرتفع نمودن این مشکلات و پیچیدگی ها، ما در این تحقیق تلاش نمودیم تا مدلی ارائه دهیم که ضمن درنظر گرفتن شرایط ناپایدار و غیرمطمئن، برنامه ریزی ارائه دهد که از پایداری خوبی برخوردار بوده و تلاش دارد تا دو هدف سرویس دهی مصدومان و ارسال آن ها به بیمارستان ها یا مراکز درمانی در سریعترین زمان ممکن انجام شده و ارسال کالاهای اضطراری و اغذیه به آسیب دیدگان و مصدمان حادثه در کاراترین شکل ممکن صورت پذیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، نشریه Transportation Research Part E (TRE )از نشریه های معتبر و مطرح انتشارات Elsevier در حوزه لجستیک و حمل و نقل بوده و به انتشار مقالات کاربردی در این حوزه می پردازد. از مشخصه های کیفی این نشریه می توان به متوسط ضریب تاثیر IF)3/319) در پنج سال اخیر، امتیاز ارجاع Citescore) 3/51) و شاخص SJR برابر با 2/095 اشاره داشت.

انتهای پیام


8706599
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است