استانی 19:18 - 28 مرداد 1398

تیپ الغدیر از تمام ماموریت‌های دفاع مقدس و سوریه سربلند بیرون آمد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن علیزاده امروز در مراسم بزرگداشت تشکیل تیپ الغدیر با اشاره به تاریخچه تاسیس این تیپ و تلاش های بسیاری که برای تشکیل آن انجام شد، اظهار داشت: تیپ الغدیر استان یزد به واقع یکی از افتخارآفرینان هم در دوران دفاع مقدس و هم دوران پس از جنگ تحمیلی بود.

وی با اشاره به اینکه این تیپ در سال ۱۳۶۲ و در آستانه عید غدیر تشکیل شد، افزود: بر همین اساس نیز نام الغدیر برای آن انتخاب شد و به واقع این تیپ در شأن نامی که داشت در همه عرصه ها و ماموریت ها ظاهر شد.

علیزاده عنوان کرد: تیپ الغدیر در طول هشت سال دفاع مقدس در ۱۱ عملیات آفندی و ۲۰ عملیات پدافندی شرکت داشت و افتخارات بسیار زیادی را و به اذعان فرماندهان، تنها تیپ و یگانی که در دفاع مقدس هیچ نوع عقب نشینی نداشت، تیپ الغدیر بود.

فرمانده تیپ الغدیر استان یزد یادآور شد: به همین دلیل تیپ الغدیر را به نام تیپ همیشه پیروز می شناسند و این تیپ حتی در ماموریت های سوریه نیز شرکت داشت و در آنجا نیز هرگز عقب نشینی نکرد.

علیزاده عنوان کرد: تیپ الغدیر یزد نزدیک به ۲۰ سال به صورت کامل در ماموریت‌های مختلف جنوب شرق، شمال غرب و سایر مناطق کشور شرکت داشت ضمن اینکه بعد از قبول قطعنامه نیز دو سال در شلمچه ماند تا از تهاجم احتمالی دشمن به کشور جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه تیپ الغدیر در دوران دفاع مقدس هشت شهید و بیش از ۵۰ شهید داشت، افزود: همواره ماموریت های سخت و حیاتی به تیپ الغدیر سپرده شده و این تیپ با نیروهای مخلص خود، از تمام ماموریت ها سربلند بیرون آمده است.


10213276
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است