فرهنگی‌هنری 09:55 - 18 مرداد 1399

حضور سینماگران در پروژه‌هایی با ریسک بالا/ پروتکل‌ها بازنگری شود

مسعود امینی تیرانی مدیر فیلمبرداری و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: چند پیشنهاد فیلمبرداری در پروژه‌های مختلف به من شده است، اما نمی‌دانم در شرایط کرونایی می‌توان این پروژه‌ها را جلوی دوربین برد یا خیر، در واقع از ابتدای سال تاکنون بسیاری از پروژه‌هایی که آماده تولید بوده‌اند به تعویق افتاده‌اند و وضعیت تولید آن‌ها نامعلوم است.

وی بیان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه شرایط سینمای ایران و البته جامعه، به گونه‌ای نیست که بتوان تصمیم درستی را برای ادامه کارها گرفت، نمی‌توان گفت چه زمانی می‌توان پروژه‌های مختلف سینمایی را کلید زد.

مدیر فیلمبرداری «گرگ بازی» درباره خطراتی که فیلمبرداران را در پروژه‌ها با وجود کرونا تهدید می‌کند، توضیح داد: می‌توان گفت در شرایط فعلی، فیلمبرداران نیز از خطر ابتلا به کرونا در پشت صحنه در امان نیستند و همه می‌دانیم که شرایط فیلمسازی شرایطی است که ریسک بسیار بالایی دارد. می‌توان گفت در حال حاضر امنیت جانی بازیگران و دیگر عوامل فیلم‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در خطر است چرا که عوامل فیلم‌ها معمولاً در فضاهای خاص و سر بسته مشغول به کار هستند که این مساله درصد ابتلا را بالا می‌برد.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم، بسیاری از سینماگران در پروژه‌هایی با ریسک بالا مشغول به کار هستند و این مساله کار کردن را سخت کرده است. فیلمبرداران نیز به دلیل اینکه زمان طولانی را با عوامل مختلف برخورد دارند، امکان ابتلا به کرونا برای آن‌ها نیز بیشتر است.

کارگردان فیلم «بیداری برای سه روز» توضیح داد: اینکه فیلمبرداران و یا دیگر عوامل فیلم به دلیل وجود ویروس کرونا تصمیم بگیرند در پروژه‌ای حضور داشته باشند یا خیر تا یک جایی جواب می‌دهد اما عوامل سینمایی از یک جایی به بعد مجبور هستند که پروژه‌هایی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود را قبول کنند، چرا که بحث مسایل اقتصادی پیش می‌آید و سینماگر بدون رضایت شخصی مجبور به حضور در پروژه‌های سینمایی یا تلویزیونی هستند.

امینی تیرانی گفت: مگر چقدر از جامعه سینماگران حمایت می‌شود که به خواسته شخصی خود از پذیرش پروژه‌ها در شرایط فعلی بپرهیزند؟ چراکه سینماگران نیز نیازمند درآمد و امرار معاش هستند. به همین دلیل همه به هر دلیلی مجبور به پذیرش کار در شرایط فعلی هستیم.

وی توضیح داد: البته این را باید بگویم که همه پروژه‌هایی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند تا درصد خطر ابتلا به ویروس را کاهش دهند. اما مساله این است که سینمای ما در این موارد اقدام جدی نکرده و در گذشته و در شرایط عادی نیز درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف عمل کرده است.

امینی تیرانی در پایان گفت: شاید با شیوع ویروس کرونا این امکان فراهم شود که سینمای ایران نیز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف بازنگری کند و پیشنهادهای جدیدی را ارائه دهد.


10657202
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است