ورزشی 09:41 - 09 اسفند 1399
وقتی "اینچه درگاهی" نقد را برنمی‌تابد
تازه‌ترین شکایت زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک علیه مدیرعامل و سردبیر ورزشی ایسنا نیز با صدور قرار منع تعقیب همراه شد.

تبرئه ایسنا از تازه‌ترین شکایت رییس فدراسیون ژیمناستیک!

به گزارش ایسنا، فدراسیون ژیمناستیک جمهوری اسلامی ایران با مدیریت پرحرف و حدیث زهرا اینچه‌درگاهی در طی سال‌های گذشته همواره مورد انتقاد کارشناسان و خبرگان این رشته ورزشی قرار داشته است. در این راستا ایسنا نیز به موجب رسالت حرفه‌ایی خود و با توجه به مستندات خبری و اتفاقات نابهنجاری که در این رشته ورزشی رخ داده، اقدام به تهیه و انتشار گزارشات خبری درباره عملکرد مدیران این فدراسیون کرده است که هر بار نیز رییس این فدراسیون راه طرح شکایت را در پیش گرفته که در تمام این موارد همواره قرار منع تعقیب به نفع ایسنا صادر شده است.

رییس فدراسیون ژیمناستیک که ظاهرا اطلاع چندانی از وظایف و کارکرد رسانه ندارد، با طرح شکایت‌های مکرر به گمان خود به دنبال خفه کردن صدای رسانه‌ است تا روند انتقاد از مدیریت این فدراسیون مسکوت بماند.

فدراسیون ژیمناستیک با ریاست اینچه درگاهی در این سال‌ها حداقل 4 بار و در مقاطع مختلف از مدیرعامل و سردبیر ورزشی ایسنا شکایت بی‌نتیجه کرده است.

در تازه‌ترین شکایت زهرا اینچه درگاهی از علی متقیان مدیرعامل و یوسف اکبری سردبیر ورزشی ایسنا با عنوان اتهامی نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اضرار به غیر با استناد به 4 خبر منتشره در ایسنا در دادسرای فرهنگ و رسانه طرح دعوا کرده بود که در نهایت پس از دفاع، قرار منع تعقیب به نفع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) صادر شد.

بازپرس دادسرای شعبه 16 فرهنگ و رسانه در بخشی از قرار صادره آورده است: «... موضوع شکایت شاکی به شرح شکوائیه ... پرونده در مسیر تحقیقات قرار گرفت و با توجه به دفاعیات متهمین از جمله مدیرمسئول خبرگزاری ایسنا و سردبیر ورزشی و مدارک ارائه شده و همچنین با توجه به این‌که یکی از رسالت‌های مطبوعات وفق مقررات قانون مطبوعات روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم و ... می‌باشد، لذا به لحاظ عدم احراز عنصر معنوی جرم و در نتیجه عدم احراز ارکان جرم و جرم نبودن عمل ارتکابی و حاکمیت اصل کلی برائت مستندا به ماده 265 قانون آیین دادرسی کیفری قرار منع تعقیب صادر می‌گردد...»

زهرا اینچه‌درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک در طی سال‌های حضورش در راس این فدراسیون اتفاقاتی را رقم زده که دوری و دلخوری جمع کثیری از خانواده ژیمناستیک از این رشته ورزشی را موجب شده و انتقادهای فراوانی را نیز پیرامون کارایی و عملکرد این رشته تخصصی و مادر در ورزش ایران ایجاد کرده است.

امید است که مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با نظارت برعملکرد مدیران این فدراسیون و ارائه رهنمودها و تذکرات لازم، زمینه رشد و بالندگی ژیمناستیک ایران اسلامی را فراهم و لزوم نقد رسانه‌ایی سازنده به رییس این فدراسیون را نیز یادآوری کنند.

انتهای پیام


10968312
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است