استانی 16:29 - 28 مرداد 1401

اختلاف بین کشورهای اسلامی در برابر نفاق دشمن پذیرفته نیست

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی فروغی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: پروردگار عالم دو دستورالعمل حیاتی برای انسان‌های مؤمن بیان کرده که با این دو دستورالعمل زندگی کنند اولین آن تقواست چقدر آیات در قرآن داریم که پروردگار عالم مؤمن‌ها و حتی جوامع بشری را امر به تقوا می‌کند، تقوا یعنی زندگی بر محور توحید و انتخاب کردن زندگی که خداوند آن را دوست دارد حضرت یوسف وقتی برادرانش در مصر حضور یافتند سخنرانی مفصلی از زندگی خود کردند و بعد بیان فرمودند که من با دو چیز تعالی پیدا کرده و عزت یافتم یک) تقوا دو) صبر و این یک دستورالعمل است که اختصاصی نیست و مربوط به کل انسان‌ها و موحدان است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم تعالی پیدا کنیم و انسان بزرگی در تاریخ توحید باشیم باید در مسیر تقوا حرکت نمائیم، تقوا اساس زندگی است که خداوند به آن مهر می‌زند و امضا می‌کند در عالم مدام می‌خواهند به ما سبک زندگی بدهند تا بشر کلاً یک نوع فکر کند می‌خواهند شخصیت ما را تغییر بدهند و شخصیتی درست کنند که خودشان می‌خواهند که آن هم بر پایه غضب، شهوت و توهمات است.

امام جمعه موقت اردبیل با تاکید بر اینکه اهل تقوا زمان شناس و اهل مراقبت است، گفت: جامعه دینی بدون تقوا معنا پیدا نمی‌کند خداوند می‌فرماید هم در کمیت و هم کیفیت تقوا را رعایت کنید باید در تمام جزئیات زندگی تقوا وجود داشته باشد.

آیت الله فروغی ضمن اشاره به سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی خاطر نشان کرد: آزادگان کسانی هستند که ایثار، حریت، عرفان و حماسه را به نمایش گذاشتند هر اندازه توحید در زندگی انسان حضور پیدا کند زندگی انسان معنای خاصی می‌یابد اگر چنین انسان‌هایی در جامعه نباشد آن جامعه مرده است و هنر اصلی خود را از دست داده است گاهی جسم انسان اسیر است اما جانش آزاد است.

وی گفت: حب به دنیا انسان را به اسارت ابدی می‌برد انسان اگر تسلیم فرمان خداوند باشد به طوری که به «پسندم آنچه را جانان پسندد» نائل شود چنین انسان‌هایی آزادی پیدا کردند و هر کس آزادی از نفس داشته باشد می‌تواند رشد کند.

امام جمعه موقت اردبیل در ادامه با تشریح جنایت‌های اخیر اسرائیل گفت: دنیای اسلام سال‌های سال است که گرفتار مسئله‌ای به نام اسرائیل است؛ یهودیان متعصب ریشه تمام فتنه‌ها در تاریخ بشریت محسوب می‌شود که انحرافات زیادی را ایجاد کرده است و هیچکس را جز خودشان قبول نمی‌کنند و خودشان را نژاد برتر می‌دانند چقدر آتش فتنه در عالم ایجاد کردند در چند روز اخیر ۱۵۰ نفر را در نوار غزه کشتند با کمال بی شرمی می‌گویند ۵ کودک را کشتیم قبلاً انکار می‌کردند اما الان با جرأت بیان می‌کنند چرا این جرأت را پیدا کرده اند؟

آیت الله فروغی در خاتمه به تبیین برخی از مواردی که باعث شرارت‌های اسرائیل شده است پرداخت کرد و افزود: یکی از دلایل جرأت در بیان جنایات، ریشه در عادی سازی روابط اسرائیل با کشورهای اسلامی است دوم بی‌مسئولیتی برخی ملت‌ها است که به جای مسئولیت پذیر بودن مسئولیت ستیز شده و با مسئولیت‌های خود سر جنگ پیدا کرده اند سوم ترس دولت‌ها از آمریکا به واسطه واهمه در حوزه مسائل اقتصادی، نظامی و ترس حاکمان به خاطر از دست دادن موقعیت‌های خودشان بوده و چهارم نفاق در جامعه اسلامی است در حالی که قرآن می‌فرماید مسلمان‌ها با یکدیگر نزاع نکنید چرا که سست می‌شوید و عزتتان از دست می‌رود.


11659709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است