علمی فناوری 23:21 - 02 اسفند 1395
معاون رئیس جمهور خبر داد:
معاون حقوقی رئیس جمهور از اتمام پیش نویس لایحه مالکیت فکری برای ارائه به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: برای رفع کسب و کار آنلاین با قوه قضائیه جلسه توجیهی می گذاریم.

تقدیم لایحه مالکیت فکری به مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، مجید انصاری امشب در جلسه هم اندیشی دولت برای حل مضلات کسب وکارهای اینترنتی و پیدا کردن راهکار برای کنار آمدن با روش های کسب و کار سنتی تاکید کرد و گفت: ایجاد اتحادیه صنفی کسب و کارهای صنفی مجازی مهم است اما به لحاظ حقوقی باید ارتباط  دوجانبه میان صنف فضای مجاز با اصناف سنتی برقرار شود و در غیر این صورت نمی توان مشکل این کسب و کارها را حل کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید به لحاظ حقوقی سریع تر مشکلات موجود بر سر راه کسب و کارهای آنلاین حل شود گفت: بسیاری از مشکلات، با قوانین فعلی کشور قابل حل است و ما طبق ماموریت ستاد اقتصاد مقاومتی ۸ موضوع به عنوان موانع کسب و کار را شناسایی کرده ایم تا برای آن قوانین مورد نظر تصویب و این مسائل اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ اسفندماه مهلت داریم تا پیش نویس اولیه این قانون کسب و کار را تقدیم ستاد اقتصاد مقاومتی کنیم، خاطرنشان کرد: این پیش نویس موارد مختلفی از جمله بیمه، مالیات و گمرک را در حوزه کسب و کارهای آنلاین بررسی کرده است.

انصاری گفت: در حوزه مالکیت فکری نیز که یکی از معضلات کسب و کارهای آنلاین است لایحه ای را تقدیم مجلس کرده ایم. این لایحه در دو فصل مالکیت فکری هنری و مالکیت فکری صنعتی تدوین شده است که بخش مالکیت فکری هنری تقدیم مجلس شده و بخش مالکیت فکری در حوزه صنعت در حال طی کردن موارد مد نظر به عنوان پیش نویس است.

وی خطاب به کسب و کارهای اینترنتی افزود: این پیش نویس را ببینید و چنانچه پیشنهادی دارید که می توانیم در این لایحه وارد کنیم و یا اصلاحاتی در آن وارد است از طریق وزارت ارتباطات اعلام کنیم تا در لایحه ای که تقدیم مجلس می‌شود آن را لحاظ کنیم.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: از وزیر دادگستری می خواهیم که به عنوان واسطه جلسه توجیهی با قوه قضائیه، دادستان کل کشور، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی بگذارد تا مشکلات مربوط به صنف کسب و کار فضای مجازی در این بخش حل و فصل شود و موانع موجود برطرف شود.

انصاری خاطرنشان کرد: حضور تعدادی از حقوقدانان برجسته که با قوانین مربوط به فضای مجازی آشنایی کامل دارند می توان به حل معضل فعالیت کسب و کارهای آنلاین در کشور کمک کند.


8835531
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم را به روسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ان‌ویدیا از یک تراشه هوش مصنوعی رونمایی کرده که برخی پردازش‌ها را با سرعتی ۳۰ برابر نمونه قبلی انجام می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن تشریح نکات قابل توجه در خرید آجیل، بر تازه و سالم بودن این اقلام، تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بسته اینترنت ۵ گیگابایتی به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان از سوی دولت به تمامی مردم عزیز هدیه داده می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عین اللهی، روسای بیمارستان‌ها را فرماندهان نظام سلامت خواند و بر لزوم ایجاد سیستم مدیریت کیفیت در جهت جلب رضایت بیماران در بیمارستان‌ها تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل دفتر نظارت و پایش فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نکاتی را در مورد روزه داری بیماران دیابتی عنوان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مخابرات ایران در مناطق مخابراتی خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آماده‌باش کامل اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل دودلز طرح لوگوی جدیدی را برای نوروز ۱۴۰۳ منتشر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، مقالات علمی مرتبط با روزه داری معرفی و بررسی شدند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» افرادی که مبتلا به کم‌وزنی هستند، اما توانایی روزه گرفتن دارند با رعایت نکاتی می‌توانند از کاهش وزن خود جلوگیری کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است