گوناگون 10:19 - 27 دی 1396
سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد؛
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷، گفت: دولت مکلف است بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری های خاص محاسبه و پرداخت کند.

بیماران ام اس، پروانه ای و اوتیسم تحت پوشش بیمه بیماری های خاص

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷، اظهار داشت: دولت مکلف است بخشی از خدمات دارویی بیماران نازایی را مشمول بیمه سلامت قرار دهد و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس، بال پروانه ای و اوتیسم را مانند بیماری های خاص محاسبه و پرداخت کند.

وی ادامه داد: همچنین دولت مجاز است برای حمایت از تولیدات کشاورزی در قالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض و پرداخت یارانه ای و سایر مشوق ها را از محل طرح های  کمک های فنی اعتباری کشاورزی و منابع طبیعی آب پرداخت کند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان های بیمه گر پایه سلامت مکلف است حداکثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به نظام پرداخت گلوبال برای حداقل ۱۲۰ خدمت که دارای بار مراجعه و هزینه بالا دارد اقدام کند.

وی عنوان کرد: همچنین پرداخت سازمان های بیمه گر درمانی و پایه، برای خدمات سرپایی و تخصصی، حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد ثبت شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرایی شود و پرداخت به ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف و پایه در مناطق فوق در اولویت قرار می گیرد.

یوسف نژاد بیان داشت: تدوین پروتکل مورد نیاز خدمات سرپایی عمومی و تخصصی با استفاده از راهنمایی بالینی برای حداقل ۷۰ خدمت ظرف مدت ۳ ماه توسط دولت ضروری است.


9642681
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است