ورزشی 08:45 - 27 فروردین 1398

کاراته و پشت پا به پشتوانه‌سازی/ هزینه می‌کنید یا سرمایه‌گذاری؟

به گزارش خبرنگار مهر، کاراته به عنوان یکی از بخت‌های کسب مدال در المپیک ۲۰۲۰ مورد توجه مسئولان ورزش کشور قرار گرفته و بدون شک حضور در این رویداد بزرگ ورزشی اولویت اول کاراته ایران و در کل ورزش کشور است. در این شرایط باید اذعان داشت که کاراته ایران سال سخت و پر سفری را پیش رو دارد.

کسب سهمیه در کاراته با شرکت در مسابقات مختلف لیگ‌های جهانی و همچنین قهرمانی آسیا میسر خواهد شد و این یعنی هزینه‌ای سنگین برای اعزام کاراته کاها بدون شک پرداخت آن از عهده فدراسیون با این بودجه معمولی امکان پذیرنیست و چون پای المپیک در میان است باید بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را کمیته ملی المپیک تأمین کند.

در کنار سفرهای مربوط به کسب سهمیه المپیک توکیو، تیم‌های رده سنی پایه نیز باید در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنند، میدانی که کمتر از ۱۵ روز دیگر به میزبانی مالزی برگزار خواهد شد. بعد از اخباری که طی چند روز گذشته در خصوص لغو این اعزام شنیده شد، عصر روز گذشته موافقت‌های لازم برای حضور کاراته کاها در این رویداد قاره‌ای کسب شد. سفری که برای کاراته ایران به اندازه کافی اهمیت دارد.

این روزها نه تنها در داخل ایران که در سراسر دنیا، از کاراته ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی جهان و کشورهای برتر کاراته یاد می‌شود، اگر امروز کاراته ایران به جایگاه بالا و قابل تحسین دست پیدا کرده مدیون سرمایه گذاری است که سال‌ها قبل در رده‌های سنی پایه صورت گرفته است و این چرخه باید ادامه پیدا کند و اعزام نشدن تیم‌های پایه به قهرمانی آسیا یعنی پشت پا زدن به پشتوانه سازی و بدون شک هزینه‌های اعزام را به نوعی باید سرمایه گذاری نام گذاشت!

از سوی دیگر اگر شورای برون مرزی با هدف کاهش هزینه‌ها برای تیم‌های کاراته مجوز اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا صادر نکرده، چرا تیم ملی کشتی در همین رده سنی در یک تورنمنت بین المللی در ترکیه حاضر است و چند تیم دیگر از جمله تیم ملی نوجوانان تنیس روی میز به کشورهای مختلف اعزام شده‌اند. اگر قرار است هزینه‌ها کاهش پیدا کند، چرا فقط باید کاراته اولویت قرار گیرد و رشته‌های دیگر بدون مشکل به تورنمنت‌های مورد نظر اعزام می‌شوند.

دبیر فدراسیون کاراته نیز در گفتگویی اعلام کرده بود که نزدیک به یک میلیارد هزینه اعزام این تیم هاست. معلوم نیست که مشکل اعزام مالی بوده و یا مجوز شورا؟ که خدا را شکر گویا هر چه بود در حال رفع شدن است و آینده سازان کاراته ایران که مدتهاست در اردو هستند قرار است با ترکیب حداکثری به مالزی اعزام شوند.

طباطبایی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار مهر عنوان داشت که توجه به رده‌های سنی پایه اهمیت فوق العاده ای برای کاراته ایران دارد. این تیم‌ها در سالهای قبل نتایج خوبی کسب کرده‌اند و ما همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا شرایط این اعزام را فراهم کند.

بدیهی است در راه اعزام تیم ملی نوجوانان، جوانان و امیدهای کاراته وزارت ورزش باید آستین همت را بالا بزند و تفاوتی بین رشته‌های مختلف ورزشی قائل نشود. ملی پوشان کاراته هفته هاست دور از خانه و خانواده و در استان‌های مختلف تمرینات آماده سازی را پشت سر می‌گذراند و برای این اعزام که حق شأن است، چشم به حمایت مسئولان وزارت ورزش دارند.


10104331
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است