استانی 13:57 - 30 مهر 1398
رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان خبرداد
رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان بیان کرد: در تیرماه امسال فراخوان جذب کارشناس و نیروهای متخصص براساس نیاز داده شده و در سطح کشور ۴۹ هزار و ۱۳۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که یک هزار و ۸۵۴ نفر از استان کرمان هستند و بیش از ۲۰۰ نفر در ۷۰ رشته در استان پذیرفته می شوند.

جذب ۲۰۰ نفر کارشناس در ۷۰ رشته در کرمان

به گزارش ایسنا، "غلام‌عباس پورسیدی" امروز ۳۰ مهرماه در نشست خبری (به مناسبت اول آبان روز کارشناس) اظهار کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری سابقه فعالیت ۷۰ ساله دارد و پس از انقلاب در آبان ۵۸ قانون استقلال کانون کارشناسان تصویب شد.

پورسیدی با بیان اینکه قانون مربوط به امور اجرایی کانون های کارشناسی و نحوه انتخاب و گزینش کارشناسان رسمی متخصص و مورد وثوق در فروردین سال ۸۱ تصویب شده است تصریح کرد: ایجاد زمینه لازم برای تشکل و جذب نیروهای متخصص و متعهد، نظارت بر رفتار و نحوه عمل اعضاء و اتخاذ تصمیم در خصوص صدور و تمدید پروانه کارشناسی از جمله اهداف و وظایف کانون کارشناسان است.

وی بیان کرد: کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان جزو اولین کانون های تاسیس شده در کشور است که در حال حاضر با بیش از ۸۰۰ نفر کارشناس در بیش از ۴۶ رشته تخصصی فعالیت می کند.

رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دتعامل خوب و سازنده ای با دادگستری استان داریم، گفت: در کانون استان در سال ۹۷ تعداد ۳۵۹۶ ارجاع و در ۷ ماهه امسال ۱۸۸۹ ارجاع داشته ایم.

پورسیدی با بیان اینکه در سطح استان ۸ حوزه کارشناسی داریم که شهرستان ها و مناطق مختلف را پوشش می دهند اظهار کرد: همه قیمت گذاری ها در املاک مستغلات، معادن و ... توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری صورت می گیرد و در دعاوی نیز از نظر کارشناسان رسمی دادگستری استفاده می شود.

وی تصریح کرد: مرجع بالادستی کانون های کارشناس رسمی دادگستری، شورای عالی کانون کارشناسان است که با ۱۸ نفر نمایندگان کانون ها در تهران فعال بوده و از استان کرمان نماینده منتخب چهار استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان داریم.

رییس هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان بیان کرد: در تیرماه امسال فراخوان جذب کارشناس و نیروهای متخصص براساس نیاز داده شده و در سطح کشور ۴۹ هزار و ۱۳۴ نفر ثبت نام کرده‌اند که یک هزار و ۸۵۴ نفر از استان کرمان هستند و بیش از ۲۰۰ نفر در ۷۰ رشته در استان پذیرفته می شوند.

وی افزود: حداقل سن کارشناسی ۲۵ سال است و فرد با ۵ سال سابقه می تواند در آزمون شرکت کند و در سیستم ارجاع پرونده ها، کار شفاف است.

به گزارش ایسنا، "محمد زنگی آبادی" عضو هیئت مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان کرمان و عضو شورای عالی کانون کارشناسان نیز در این نشست گفت: شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری متشکل از ۱۸ عضو از سطح کشور است که این اعضاء توسط کارشناسان کشور برای دوره چهار ساله انتخاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۴ هزار نفر کارشناس رسمی دادگستری در کشور داریم، افزود: در سال جاری که فراخوان جذب کارشناس اعلام شده ۴۹ هزار و ۱۳۴ نفر ثبت نام کرده اند که ۱۱ هزار و ۵۵۰ نفر در ۷۶ رشته پذیرفته می شوند و آزمون در ۲۹ آذرماه برگزار می شود.

زنگی آبادی با اشاره به وظایف اعضای شورای عالی کانون کارشناسان دادگستری بیان کرد: دستورالعمل شورای عالی برای کانون های استانی لازم الاجرا است.

انتهای پیام


10273106
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است