اجتماعی 22:26 - 27 دی 1396
نامه معاون اجتماعی به منتقدان حضور همزمان او در دو شغل؛
معاون اجتماعی شهردار تهران در نامه ای اعلام آمادگی کرده است داوطلبانه و به احترام افکار عمومی از معاونت اجتماعی برود.

اصراری بر ماندن در معاونت اجتماعی شهرداری ندارم

به گزارش خبرنگار مهر، سرانجام معاون اجتماعی شهردار تهران که به تازگی در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک نیز بدون رقیب پیروز شده است، در نامه ای خطاب به منتقدان حضور همزمانش در دو مسئولیت  پاسخ داده است. او گفته است صادقانه و داوطلبانه معاونت اجتماعی را واگذار کند. او در ابتدای نامه تاکید کرده است که ریاست کمیته ملی المپیک شغل نیست.

از ابتدا هم به نظر می رسید صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک را  بر معاونت اجتماعی ترجیح می دهد، اما بی رغبت نبود در معاونت اجتماعی شهرداری هم باقی بماند. آن قدر که بی سر و صدا استفساریه ای از مجلس برای شغل نبودن ریاست کمیته ملی المپیک گرفت تا بعد از انتخابات با آن منتقدان را قانع کند و برای جبران کم کاری های احتمالی نیز  ایوبی را به عنوان قائم مقام خود منصوب کرد.  

به نظر می آید او پیش از برگزیده شدن در این سمت جهانی برنامه ریزی های لازم را برای این دو مسئولیت کرده بود. او برای کاهش حاشیه های احتمالی هم از مواجهه با رسانه ها پرهیز کرد و در دو برخوردی که با خبرنگاران داشت از پاسخ به پرسش های آنها خودداری کرد. هرچند رسانه های ورزشی از تعهد نامه ای خبر می دهند که از کاندیداهای دو شغله برای استعفا در زمان پیروزی گرفته شده است. اما هنوز هیچ مقام رسمی اعلام نکرده است که صالحی امیری هم این تعهد نامه را داده است یا خیر؟

شهردار تهران اما خوشبینانه امید داشت صالحی امیری که بسیار دیر مسئولیت معاونت اجتماعی را پذیرفت ماندن در شهرداری را به رفتن ترجیح دهد. برای همین در یک برنامه تلویزیونی از جانب صالحی امیری گفت که او علاقمند به  ماندن در شهرداری است. او تاکید کرده بود صالحی امیری نمی تواند همزمان در کمیته ملی المپیک مسئولیت داشته باشد زیرا طبق اعلام دکتر انصاری این مسئولیت شغل محسوب می شود. نه شخصیت های ورزشی و نه کارشناسان و نخبگان اجتماعی و فرهنگی که از مشکلات این حوزه در شهر تهران اطلاع دارند موافق حضور او در این دو مسئولیت نیستند.

صالحی امیری در یک نامه که در کانال اطلاع رسانی شهرداری تهران منتشر شده اعلام کرده است داوطلبانه از این سمت می رود. به نظر می آید شهردار تهران به احترام سخن خود باید از این پیشنهاد صالحی امیری استقبال کند .

متن یادداشت صالحی امیری بدین شرح است: 

به نام خدا

دوستانه و برادرانه به همه منتقدین عزیز چند نکته را یادآوری می‌کنم:

۱) از ایجاد فضای نقد و نقادی در کشور که از ابتدا شعار و وعده ما به مردم بود و کماکان نیز به آن عهد وفاداریم، تشکر می‌کنم.

۲)بر اساس اساسنامه، ریاست کمیته ملی المپیک در ایران افتخاری بوده، شغل محسوب نمی‌شود و مانند بیش از ۱۸۰ کشور جهان یک جایگاه سیاسی بوده و هست، ولی دبیرکل به‌عنوان مدیر اجرایی از میان مدیران جامعه ورزشی انتخاب می‌گردد. هدف این کار ارتقای جایگاه کمیته در سطح ملی و جلب و جذب امکانات برای تقویت ورزش قهرمانی کشور است.

۳)تصدی این پست هیچ‌گونه منع قانونی نداشته و مغایرتی با مسئولیت اجرایی ندارد. اینجانب نیز بر اساس همین منطق و رویه کاندید شدم. (آقایان محلوجی، کلانتری و هاشمی‌طبا هم‌زمان با تصدی وزارتخانه و سازمان، ریاست کمیته المپیک را نیز بر عهده داشتند)

۴) اساساً سرمایه اجتماعی ما در دولت و شهرداری، جوانان بوده و هستند. اینجانب از ابتدا پیشتاز زمینه‌سازی برای حضور جوانان و زنان در عرصه مدیریتی بوده و هستم؛ و عمیقاً معتقدم که باید راه را برای آنان باز کرد. عملکردم در طول دوره مدیریت نیز شاهدی بر این مدعاست.

۵) کار در شهرداری امری خطیر، دشوار و پرچالش می‌باشد و حضور جوانان عزیز که انگیزه، جسارت و خلاقیت بالایی دارند در این حوزه، می‌تواند کشور را به قله توسعه و تعالی برساند.

۶) در حال حاضر هیچ اصراری بر ماندن در پست معاونت اجتماعی و فرهنگی ندارم و آمادگی دارم به احترام افکارعمومی داوطلبانه و صادقانه این پست را به جوانان حوزه فرهنگ و هنر واگذار نمایم تا بتوانند به کمک شهردار فرهیخته و شورای منتخب مردم این بار سنگین را به مقصد و مقصود برسانند.

 خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار

دوستدار شما

سید رضا صالحی امیری


9642635
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بنیاد حیات و معاون کمیته امداد از برنامه کمیته‌امداد برای ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است