استانی 15:23 - 05 بهمن 1395
معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با توجه به تأکید رییس جمهور مبنی بر اهتمام به حقوق شهروندی، با تعامل قوای سه‌گانه در کشور،‌ گفت: احترام به حقوق شهروندی تلاش برای احقاق حقوق ملت است.

احترام به حقوق شهروندی تلاش برای احقاق حقوق ملت است

به گزارش ایسنا، «محمدعلی طالبی» در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان، احترام به حقوق شهروندی را تلاشی دانست که برای احقاق حقوق ملت انجام می‌شود و اظهار امیدواری کرد: در بحث حقوق شهروندی اقدامات اثرگذار و ماندگاری در استان انجام شود.

وی با بیان این که اجرای حقوق شهروندی مطالبه به‌حق مردم است، افزود: امروز رعایت حقوق شهروندی الزام دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری برای دستگاه‌های اجرایی است و استان یزد نیز به این حقوق اهتمام دارد.

طالبی گفت: هنوز برخی زیرساخت‌های لازم برای احقاق حقوق شهروندی فرآهم نیست اما تأکید رئیس جمهوری باعث شده است دولت اهتمام خود برای رعایت این حقوق را به‌کار گیرد و دستگاه‌ها نیز الزامات اجرای این قانون را بپذیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: حقوق شهروندی با جامعیتی که دارد قابلیت تبدیل شدن به گفتمان غالب اجتماعی را دارد و باید برای تحقق آن الزامات و ضرورت‌ها در ادارات ایجاد شود تا همه به اجرای حقوق شهروندی متعهد شوند.

وی به استفاده از ظرفیت فکری صاحب‌نظران برای اجرای حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: ممکن است تعارضات و موانع احتمالی در مسیر اجرای حقوق شهروندی وجود داشته باشد که حضور صاحب‌نظران و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه کمک‌کننده است.

این مقام مسئول فلسفه تشکل‌های اجتماعی را جلب مشارکت مردم و پیگیری حقوق آنان دانست و بیان کرد: لازم است جمعی از تشکل‌های فعال را که آمادگی فعالیّت در این حوزه برای آنها مقدور است حمایت و در بحث آموزش آنان و آموزش جامعه عمل کرد.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد سامانه حقوق شهروندی استان که برنامه‌ها و خدمات دستگاه‌ها را داشته باشد، تأکید کرد و افزود: لازم است در بخش آموزش مردم تکالیف دستگاه‌ها مشخص شود و دستگاه‌ها بنابر محور وظایف خود حقوق شهروندی را اعلام کنند.

وی در مورد آگاهی‌بخشی به جامعه و ترویج حقوق شهروندی گفت: باید مسئولیت‌ها در راستای تحقق حقوق شهروندی مشخص و تیم فکری از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و دیگر قوای سه‌گانه و نیز تیمی از صاحب‌نظران و تشکل‌های اجتماعی در استان ایجاد شود.

معاون استاندار یزد به نقش شهرداری‌ها و پتانسیل تبلیغات محیطی در آگاهی‌رسانی به مردم اشاره کرد و با تأکید به نقش رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های مجازی در تبیین حقوق شهروندی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی را از ضرورت‌های آگاهی‌بخشی به جامعه و ترویج حقوق شهروندی بیان کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود همفکری و تعامل قوای سه‌گانه را در کنار استفاده از نظر صاحب‌نظران و ظرفیت تشکل‌های اجتماعی، لازمه‌ی تعامل همه‌جانبه برای تحقق برنامه های دولت در استان دانست و اظهار امیدواری کرد: استان یزد با بهترین شکل تعامل از استان‌های پیشرو در بحث حقوق شهروندی و اجرای این حقوق باشد.

استان یزد همگام با برنامه‌ی دولت برای پیشبرد حقوق انسانی

«مجید جوادیان‌زاده» مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان عاملی که موجب تضعیف حقوق شهروندی می‌شود، عفاف و حجاب و اجرای منشور حقوق شهروندی که اخیرأ توسط رئیس جمهوری رونمایی و ابلاغ شده است را سه موضوع مدنظر در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان عنوان کرد.

وی با بیان این که منشور حقوق شهروندی طبق اصل 134 قانون اساسی به‌مانند برنامه و خط مشی دولت برای پیشبرد حقوق انسانی است، گفت: هدف ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی استان یزد نیز ایجاد تمهیداتی برای اجرایی‌شدن برنامه‌های دولت در راستای حقوق شهروندی است.

جوادیان‌زاده بیان کرد: سرفصل‌های منشور حقوق شهروندی همه‌ی جنبه‌های اجتماعی زندگی امروز مانند حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی را در بر می‌گیرد.

این مقام مسئول افزود: حق آزادی و امنیت شهروندی، حق محیط زیست، صلح و اقتدار ملی، پوشاک، مسکن و دیگر حقوق طبیعی در دو بخش تدابیر لازم و سازوکار اجرا و نظارت بر حسن اجرا مورد تأکید حقوق شهروندی است.

انتهای پیام


8709175
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است