استانی 11:00 - 15 آذر 1399

سرور HPE DL۳۸۰ پر فروش ترین سرور شرکت HPE

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، یکی از موارد خیلی مهم که در زمان خرید سررو باید به آن توجه داشته باشیم، موضوع خدمات پشتیبانی سرور مورد نظر است و از آنجایی که سرورها یکی از قطعات الکترونیکی می‌باشند همواره امکان رخ دادن مشکل برای سرور ممکن است. پس بهتر است سروری را بخریم که در مورد خدمات پشتیبانی سرور خریداری شده نگرانی وجود نداشته باشد.

با ارائه مثالی به توضیح در مورد این موضوع می‌پردازیم، فرض کنید شما سروری را خریداری کنید که کارشناسان لازم برای انجام خدمات فنی برای آن سرور در دسترس نباشند، و یا قطعات مورد نیاز برای سرور خریداری شده در بازار موجود نباشد، عدم موجودی قطعات سرور در بازار باعث خواهد شد تا در صورت بروز مشکل برای قطعات سرور شما در جایگزین کردن قطعات دچار مشکل شوید. پس بهتر است در هنگام خرید سرور سراغ پر فروش ترین سرورها بروید. چون در صورت پرفروش شدن یک سرور حتماً کارشناسان به دنبال اطلاعات لازم برای انجام خدمات فنی آن سرور خواهند رفت و هم شرکت‌های فروشنده قطعات سرور قطعات لازم برای این سرورها را ارائه خواهند داد.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با پر فروش ترین سرور اچ پیدر ایران آشنا کنیم. امروزه پر فروش ترین سرور در ایران سرور DL۳۸۰ است. سرور DL۳۸۰ در هر نسلی که در بازار وجود داشته باشد پرفروش‌ترین سرور در میان سرورهای شرکت HPE در ایران می‌باشد .

معرفی سرور DL۳۸۰ Gen۹:

یکی دیگر از سرورهای رک مونت تولید شده شرکت اچ پی اینترپرایز و پر فروش ترین سرور رک مونت در ایران، سرور DL۳۸۰ Gen۹ است.

این سرور یک سرور رک مونت دو یونیتی است که بعد از متصل شدن به رک، فضای دو یونیتی از رک ما را اشغال خواهد کرد.

سرور DL۳۸۰ Gen۹ دارای دو اسلات پردازنده است که این دو پردازنده را می‌توانیم از سری پردازنده‌های Intel® Xeon® E۵-۲۶۰۰ v۳ product family و یا Intel® Xeon® E۵-۲۶۰۰ v۴ product family انتخاب کنیم . که در صورت انتخاب پردازنده ی مورد نظر از این سری پردازنده‌ها تعداد ۴ تا ۲۲ هسته پردازشی به ازای هر پردازنده در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

بر روی سرورHPEبه DL۳۸۰ Gen۹ ازای اسلات پردازنده تعداد ۱۲ اسلات مموری قرار داده شده است، که این اسلات‌ها را می‌توانیم با مموری های HPE DDR۴ Smart Memory پر کنیم . در صورتی که بخواهیم به بالاترین قدرت پردازش این سرور دست یابیم می‌توانیم از مموری های ۱۲۸ گیگابایتی بر روی این اسلات‌ها قرار دهیم، که در این صورت مقدار ۳ ترابایت مموری در اختیار ما خواهد بود. که این موضوع تأثیر به سزایی بر روی سرعت پردازش اطلاعات ما خواهد داشت.

بر روی سرورHPEو DL۳۸۰ Gen۹ قابلیت در بر گرفتن درایو های LFF و SFF را داراست . که در صورتی که بخواهیم از درایو های SFF استفاده کنیم تعداد حداکثر ۲۴ درایو و در صورتی که بخواهیم از درایو های LFFاستفاده کنیم حداکثر ۱۲ درایو می‌توانیم بر روی این سرور قرار دهیم. البته در صورتی که تمایل به استفاده از درایو ها در پشت سرور داشته باشیم ، دو درایو SFF و یا سه درایو LFF می‌توانیم در پشت سرور قرار دهیم .

سرور DL۳۸۰ Gen۹ به صورت On-board یک کارت شبکه و یک استوریج کنترلر را بر روی خود جای داده است. که این استوریج کنترلر یک ساتا کنترلر به مدل B۱۴۰i است که تنها قابلیت پشتیبانی از درایو های SATA را دارا می‌باشد . و در صورتی که بخواهیم از درایو های SAS و یا غیره بر روی این سرور استفاده کنیم ، می‌بایست از استوریج کنترلرهای مناسب دیگر، مانند P۴۴۰ بر روی این سرور استفاده کنیم.

همچنین همانطور که بالا گفته شد این سرور یک کارت شبکه به صورت On-board را داراست ، که این کارت شبکه یک کارت شبکه چهار پورت به مدل ۳۳۱i است که می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱Gb در ثانیه انتقال دهد. بدیهی است که در صورت نیاز می‌توانیم از کارت شبکه‌های دیگر با تعداد پورت دیگر و یا سرعت انتقال دیگر بر روی اکسپنشن اسلات‌های این سرور قرار داده تا نیاز خود را برطرف نمائیم.

یکی از قابلیت‌هایی که شرکت اچ پی جهت آسان‌تر شدن مدیریت و کنترلر سرورهای خود بر روی سرورها تعبیه کرده است ، قابلیت ILO می‌باشد . سرور DL۳۸۰ Gen۹ از این قابلیت مستثنی نبوده و از قابلیت ILO برخوردار می‌باشد . که طبیعی است این قابلیت تنها از توانایی‌های پایه‌ای ILO برخوردار بوده و در صورت نیاز به قابلیت‌های بیشتر می‌بایست از لایسنس های مربوطه استفاده نمائیم.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات لازم در مورد سرور DL۳۸۰ GEN۹ را به دست آورده باشید . در صورت وجود هر گونه ابهام و یا سوال در مورد سرورHPE می‌توانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ مرکز تخصصی فروش سرورها و استوریچ های اچ پی به شماره تماس ۷۱۱۸۹-۰۲۱ تماس گرفته و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.

* این مطلب صرفاً یک خبرآگهی است و خبرگزاری مهر در مورد محتوای آن هیچ نظری ندارد.


10841133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است