بین‌الملل 21:23 - 13 آذر 1395
برلین - ایرنا - وزیر خارجه اتریش روز شنبه با بیان اینکه بحران پناهجویان حل نشده و اروپا هنوز درگیر این مساله است، گفت: این تصور که باور کنیم بحران پناهجویان برطرف شده، مهلک است.

وزیر خارجه اتریش: بحران پناهجویان هنوز برطرف نشده است

به گزارش ایرنا، «سباستین کورتس» در گفت وگو با روزنامه آلمانی'مونشر مرکور' درباره بحران پناهجویان افزود: هنوز هزاران نفر از پناهجویان هر هفته وارد اروپا می شوند؛ وی در عین حال ابراز خوشحالی کرد که این وضعیت در اروپای مرکزی و کشورهای بالکان به علت کنترل مرزها بهتر شده است.

کورتس تاکید کرد که تنها راه جلوگیری از ورود غیرقانونی پناهجویان بستن مرزهاست و برای داشتن اروپای بدون مرز باید از مرزهای خارجی به شدت محافظت کرد.

به نوشته این روزنامه آلمانی، وزیر خارجه اتریش از جمله سیاستمدارانی بود که از ابتدا نسبت به ورود موج پناهجویان به اروپا هشدار داده بود و به همین علت از طرف برخی رسانه ها و گروه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

هشدار وزیر خارجه اتریش درباره بحران پناهجویان در حالی است که «ولفگانگ سابوتکا» وزیر کشور اتریش دو هفته پیش گفته بود این کشور اکنون نیازی به اجرای طرح ضربتی تهیه شده برای محدود سازی شمار پناهجویان ندارد زیرا ورود پناهجویان به اتریش کاهش یافته است.

وزیر کشور اتریش یکی از طرفداران سرسخت طرح ضربتی برای مقابله با ورود پناهجویان و محدود کردن شمار پناهجویان ورودی در سال جاری به 37 هزار و 500 نفر بود.

سال گذشته با هجوم موج پناهجویان به اروپا، کشور اتریش حدود 90 هزار پناهجو را به درون مرزهای خود راه داد. دولت اتریش اعلام کرد در سال جاری تنها 37هزار و 500 درخواست پناهندگی قبول می کند که تا کنون حدود 30 هزار درخواست ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، اتریش و همسایگان آن در منطقه بالکان با اعمال کنترل های مرزی در ماه فوریه سال جاری میلادی، مسیرها را تا حد زیادی به روی پناهجویان بستند.

کشور آلمان نیز در سال گذشته حدود یک میلیون پناهجو را به درون مرزهای خود راه داد و موضوع پناهجویان و مشکلات ناشی از آن به یکی از مسائل مهم کشورهای اروپایی که بر نتیجه انتخابات نیز می تواند تاثیر گذار باشد، تبدیل شده است.

شبد** س.ر** 1078** تنظیم: بابک جعفری** انتشار دهنده: مهدی نعمتی


8442402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است