استانی 22:40 - 31 شهریور 1398
مدیر آموزش و پرورش گناباد مطرح کرد؛
مدیر آموزش و پرورش گناباد گفت: بنابر دستورالعمل سازماندهی در سال تحصیلی جدید 19 مدرسه روستایی و ابتدایی شهرستان گناباد به صورت چندپایه اداره خواهند شد.

اداره 19 مدرسه در گناباد به صورت چندپایه

حسین احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: یکی از موارد مورد بحث و مهم فعلی، پروژه مهر و موضوع جامع فضاهای آموزشی و تعلیم و تربیت است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل جامع ساماندهی نیروی انسانی، تشکیل کلاس‌ها ضوابط خاصی دارد، افزود: ملاک تشکیل کلاس‌های تک پایه در مدارس روستایی پایه اول ۱۰ نفر، پایه دوم ۱۱ نفر، پایه سوم ۱۲ نفر، پایه چهارم ۱۳ نفر، پنجم ۱۴ نفر و ششم ۱۵ نفر بوده که بر اساس سامانه‌ سناد مشخص شده است.

مدیر آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: اگر تعداد دانش‌آموزان از این نرم کمتر باشند کلاس‌ها به شکل چند پایه برگزار خواهد شد؛ برای تشکیل کلاس‌های دو پایه حداکثر ۲۵ نفر، سه و چهار پایه تا ۲۰ نفر و پنج و شش پایه تا ۱۵ نفر در نظر گرفته شده است.

با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم

احمدی همچنین گفت: در حال حاضر به واسطه کمبود شدید نیروی انسانی در سطح کشور و استان، در شهرستان گناباد نیز از این قاعده مستثنی نیست و با کمبود شدید نیز هستیم. در سال جاری تعداد ۱۳۰ نفر از همکاران ما بازنشسته شده و این تعداد در سال ۹۹ به ۱۲۱ نفر و در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۴ نفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: بر این اساس مجموع معلمان بازنشسته در مجموعه آموزش و پرورش گناباد از سال ١٣٩۴ تا ۱۴۰۰ تعداد ۷۷۶ نفر شامل ۴۰۹ نفر مرد و ۳۶۷ نفر زن هستند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد افزود: با توجه به این آمار باید نسبت به اختصاص نیرو از دانشگاه فرهنگیان اقدام شود؛ ضمن اینکه پیگیر هستیم تا با تخصیص نیرو که به صورت حق‌التدریس یا طرح خرید خدمات با مجوز استانی این کمبود نیرو را پوشش دهیم تا این امر با آزادسازی نیروهای متقاضی به گناباد از قطب‌های اطراف مثل قطب شهید برونسی خواف و رشتخوار به گناباد میسر شود.

وی عنوان کرد: ساکنان روستاها از ثبت نام فرزندان خود در مدارس پر جمعیت شهری پرهیز کنند، والدین با ثبت نام کردن فرزندان در روستا علاوه بر هویت‌بخشی، رسالت خویش را در این خصوص به اجرا رسانده و می‌توانند با تشکیل کلاس‌های تک پایه و در حد نصاب، به کیفیت بخشی آموزشی نیز کمک شایانی نمایند.

احمدی با اشاره به اینکه در نظام تعلیم و تربیت سه ضلع اولیا، دانش‌آموزان و معلم تأثیر بسزایی دارند، بیان کرد: انتظار می‌رود اولیای گرامی که یکی از ارکان تأثیرگذار هستند در همراهی با دو ضلع دیگر، در جهت ارتقای تمام ساحتی آموزشگاه با در نظر گرفتن شرایط موجود مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد در پایان گفت: در حال حاضر در این شهرستان حدود ۱۸ هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل بوده که دانش‌آموزان روستایی ۲۶ درصد و دانش‌آموزان شهری نیز ۷۴ درصد این آمار را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام


10244608
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است